כלי תקשורת בקוריאה הצפונית דיווחו היום (שבת) כי לפי גורם צבאי בכיר במדינה המבודדת, הבדיקות האחרונות של טכנולוגיית ההגנה מכוונות בכדי להתגבר על איומים גרעיניים מפני ארצות הברית. ראש המטה הכללי, פאק ג'ונג צ'ון, הזהיר כי "כוחות עוינים", כולל ארה"ב, צריכים להימנע מלהתגרות במדינה אם ​​הם רוצים שנה שקטה ושלווה, כך נמסר סוכנות הידיעות KCNA.

 
ההצהרה הגיעה שעות לאחר שפיונגיאנג אמרה כי ביצעה ניסוי שני במתקן מנועי לוויין וטילים. מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, קבע תאריך יעד לסיום השיחות עם ארצות הברית, והזהיר כי הוא עשוי לנקוט ב"דרך חדשה" במידה ולא יהיו ויתורים מצד ארה"ב.

מוקדם יותר היום, הודיעה קוריאה הצפונית על ביצוע ניסוי צבאי "משמעותי" באתר לשיגור לוויינים וטילים ארוכי טווח "סוהא", אותו הבטיח לסגור במהלך השיחות הרשמיות עם ארצות הברית. בהודעה מטעם פיונגיאנג נמסר כי הניסוי "יחזק את ההרתעה הגרעינית" של המדינה המסוגרת.

מדובר בניסוי השני שערכה המדינה בתוך כשבעה ימים. בלילה שבין שבת לראשון יצאה הודעה דומה מטעם המדינה המבודדת, שבה נאמר כי בוצע "ניסוי חשוב מאוד", זאת שעות ספורות לאחר ששגריר קוריאה הצפונית באו"ם אמר כי פירוז המדינה מנשק גרעיני לא נמצא על שולחן המו"מ עם ארה"ב. כידוע, האו"ם אוסר על המדינה לשגר לוויינים לחלל, מתוך הנחה שמדובר בניסיון להסוות ניסויים בטילים בליסטיים.  
 
מספר שעות לאחר ההודעה הרשמית על הניסוי הצבאי אמר נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, כי מקבילו הצפון קוריאני, קים ג'ונג און, מעמיד את עצמו בסכנה "לאבד את הכל" אם ימשיך בגישתו התוקפנית. טראמפ כתב אז בחשבון הטוויטר שלו כי "קים ג'ונג און חכם מדי ויש לו הרבה מה להפסיד. למעשה, הוא יכול להפסיד הכל. הוא חתם מולי על הסכם חזק שעוסק בפירוק מנשק גרעיני כשנפגשנו בסינגפור".

לפני כשבוע, נשלח מסר מאיים מצד המדינה המבודדת לעבר ארה"ב כאשר פורסם בסוכנויות הידיעות כי בכיר המקורב למנהיג, קים ג'ונג און, אמר כי "אם טראמפ יכנה שוב אותו שוב 'רוקט מן' (איש הטילים), הוא יתמודד עם אתגר מסוכן מאוד". זאת לאחר שנשיא ארה"ב כינה כך את השליט בפעם השנייה, בעקבות המשך ניסויי הטילים שהוא מפעיל.