העימות השישי והאחרון לשנת 2019 בין המועמדים לראשות המפלגה הדמוקרטית נערץ במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) ובמהלכו החריף הסנאטור היהודי ברני סנדרס את הטון נגד מדיניות ישראל וראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא נשאל על הכרזת מזכיר המדינה מייק פומפאו כי ההתנחלויות לא מנוגדות לחוק הבינלאומי והשיב: "לישראל יש את הזכות לא רק להתקיים, אלא להתקיים בשלום ובביטחון. אבל מבחינת מדיניות חוץ, עלינו להיות לא רק פרו-ישראלים, אלא גם פרו-פלסטינים". 
הוא הוסיף: "צריך לטפל במשבר הנורא בעזה. מדיניות החוץ שלי תדאג לזכויות אדם ודמוקרטיה, אנסה להוביל למשא ומתן ולסיים את המלחמות הבלתי פוסקות במזרח התיכון". בהמשך דבריו הוסיף כי "צריך לטפל במשבר הנורא בעזה" וטען: "מדיניות החוץ שלי תדאג לזכויות אדם ודמוקרטיה, אנסה להוביל למשא ומתן ולסיים את המלחמות הבלתי פוסקות במזרח התיכון". סנדרס הוסיף: "ישראל נמצאת כרגע תחת הנהגתו של בנימין נתניהו, שהואשם לאחרונה בשוחד". בהמשך דבריו כינה את ראש הממשלה - גזען. 
סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן התייחס אף הוא לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר: "לישראל אין פתרון מלבד פתרון שתי המדינות. זה לא קיים". לדבריו, אי אפשר לקיים מדינה יהודית במזרח התיכון בלי שתי מדינות. עוד הוסיף כי "נתניהו ואני מכירים היטב. הוא יודע שאני חושב שמה שהוא עושה זה שערוריה. עלינו ללחוץ ללא הפסקה על הישראלים ללכת לפתרון שתי המדינות ולא לשלול מהם סיוע ביטחוני".