השריפות באוסטרליה: באוסטרליה נערכים לחג מולד עצוב במיוחד על רקע גל השריפות חסר התקדים שמשתולל באזורים נרחבים במדינה, והיום (שבת) פרסמו הרשויות בניו סאות' ווילס אזהרת נסיעה לנוכח הדליקות המסוכנות שהגיעו גם לפאתי סידני. ראש הממשלה, סקוט מוריסון, התנצל בסוף השבוע אחרי שיצא לחופשה מוקדמת בהוואי ועורר ביקורת ציבורית. 
שילוב של חום קיצוני עם יותר מ-40 מעלות, לחות נמוכה ורוחות עזות החריפו בימים האחרונים את הדליקות שמשתוללות בשבועות האחרונים, כאשר מצב חירום הוכרז במדינות ניו סאות' ווילס, דרום אוסטרליה וויקטוריה. אתמול נרשמו יותר ממאה שריפות בניו סאות' ווילס, כאשר שלוש דליקות ענק שמשתוללות ליד סידני הגיעו לרמת הסיכון הגבוהה ביותר. 
ראש ממשלת ניו סאות' ווילס, גלדיס ברג'יליאן, ומפקדי המשטרה במדינה החליטו לסגור מספר כבישים מרכזיים והודיעו על איסור נסיעות באזורים שקרובים לדליקות, הנחיה שצפויה לשבש את התוכניות לקראת חג המולד השבוע. "אנחנו מעריכים מאד את הציבור שמקשיב לקריאות לעכב את הנסיעות", נמסר מהמשטרה. "היום זה לא היום להתחיל את החופשה שלכם". 

עוד נמסר כי שני בני אדם נספו בדליקות בדרום אוסטרליה, 23 כבאים נפצעו ועשרות מבנים ניזוקו. אחת השריפות במדינת ויקטוריה אף גדלה פי ארבעה בתוך לילה אחד ונמסר כי "היא כל כך גדולה שהיא מעוררת מזג אוויר משלה כשהיא מתקדמת עם האנרגיה שנוצרת באמצעות האש". 
ראש הממשלה, סקוט מוריסון, צפוי לשוב לאוסטרליה אחרי שקיצר את חופשת חג המולד עם משפחתו בהוואי. בכלי התקשורת וברשתות החברתיות מתחו ביקורת על החופשה של מוריסון, שידוע בעמדתו הסקפטית ביחס להתחממות הגלובלית ולשינויי האקלים, במיוחד לנוכח המשך השריפות חסרות התקדים וגל החום הקיצוני ששבר בשבוע שעבר את שיאי הטמפרטורות במשך יומיים רצופים. 
רק ביום שישי, אחרי שנודע על מותם של שני כבאים שהיו בדרכים להילחם בשריפות, התייצב מוריסון מול המצלמות והתנצל על התנהלותו. "אני מביע חרטה עמוקה על כל פגיעה שנגרמה למי מהאוסטרלים הרבים שהושפעו מהשריפות האיומות בשל ההחלטה שלי לצאת לחופשה עם משפחתי בעת הזו", אמר.
רעש הממשלה בפועל, מייקל מקורמק, הודה שאוסטרליה צריכה לפעול יותר מול התחממות כדור הארץ, אולם טען כי יש "יותר מדי היסטריה". "שינויי האקלים אינם הגורם היחיד שגרם לשריפות האלה", אמר. "היו מכות ברק, היו גם המון מציתים שגרמו לשריפות".