השבוע הוקרן בישראל הסרט הסעודי "המועמדת המושלמת". הסרט, שעוסק במורכבות החברתית אשר חוות נשים סעודיות, פתח את פסטיבל סרטי הנשים הראשון בירושלים. 
 
כשהסתיים הסרט, משרד החוץ ערך משאל רחוב בקרב הצופים במטרה לפרסמו למאות אלפי הסעודים שעוקבים אחר חשבונות המשרד בערבית ברשתות החברתיות. התגובות לא אחרו לבוא וניכר כי הסעודים התרגשו מאוד מדברי הצופים הישראלים.
 
הצופים הישראלים הביעו התרגשות רבה מצפייה בסרט מסעודיה, מדינה שנחשבת סגורה, בוודאי בפני ישראלים. רבים אמרו כי למדו דברים חדשים על הממלכה, על האסלאם, ועל השינויים המתחוללים במעמד האישה במדינה. 
 

"היה מאוד מרגש ומנפץ סטיגמות. התאהבתי בסעודיה ובסעודים", אמר אחד המרואיינים הישראלים. אחרת אמרה: "היה לא צפוי לראות סרט כזה ועוד מסעודיה כאן בירושלים, ואני שמחה מאוד על כך". הישראלים שיבחו את הבמאית הסעודית הייפא אל מנסור ואת השחקנית הראשית, הביעו תקווה לביקור עתידי בסעודיה ולשלום בין המדינות ואף שלחו מסר לעם הסעודי: "אנחנו הרבה יותר קרובים ממה שנדמה לכם".
העוקבים הסעודים אחר העמודים של משרד החוץ ברשתות החברתיות, ובמיוחד בטוויטר, התרגשו מאוד מדברי הישראלים בסרטון וחלקם הודו שהופתעו לראות אמירות כה חיוביות מצד הישראלים כלפי הסעודים. "אלה דברים יפים וחיוביים מצד בני דודינו ואינשאללה יהיה שלום", אמר גולש סעודי.

יאסר מג'דה כתב כי יש לו מסר להעביר לאזרחי ישראל: "סעודיה היא מדינת שלום שמכבדת את הדתות השונות. כאזרח, אני אוהב ומכבד את העם שלכם". גולשת נוספת מסעודיה כתבה כי נפלא לראות את חילופי התרבות בין המדינות והביעה תקווה לאירועים נוספים מסוג זה. סולטאן מהעיר אל-ג'ביל בסעודיה כתב כי תרבות ופתיחות הן דרך מצוינת לקירוב בין הצדדים. גולש נוסף שהופתע מהסרטון תהה: "איך יכול להיות שהישראלים אוהבים את סעודיה יותר מהפלסטינים?". אחרים הביעו תקווה לבקר בישראל ("מייחל לבקר בקרוב בתל אביב ובירושלים"), ואף הזמינו את הישראלים לבקר אצלם ("מרחבא בני דודנו, מקווים שתבואו אלינו לבקר").

הגולשת ג'ואהר כתבה: "אני בהלם מהתגובות החיוביות של הישראלים. אולי בגלל הדור הצעיר. אני רוצה להאמין שהתגובות לא הוכתבו, כדי לקרב בין העמים. זה גורם לי גועל. אני לא מאמינה שכך הם מדברים עלינו. הכל מוזר כאן".
 
משרד החוץ מפעיל מספר חשבונות בערבית ברשתות החברתיות, שתכניהם נחשפים למיליוני עוקבים ברחבי העולם הערבי. יונתן גונן, ראש ענף ערבית במחלקה לדיפלומטיה דיגיטלית, סיפר: "אנחנו מזהים בשנה האחרונה עלייה משמעותית בשיח החיובי מצד גולשים וסעודיה ובמפרץ, והדבר מתבטא גם בסרטון החדש שפרסמנו. שיח חיובי מתגבר זה, שמתבטא גם בשיתופי החומרים שלנו מצד משפיענים במדינות אלה, הוא אחת הסיבות לכך שהחלטנו השנה לפתוח "שגרירות וירטואלית" בטוויטר למדינות המפרץ, שם אנחנו מספרים על ישראל ותושביה".