לודמילה איגנטנקו, רעייתו של אחד הכבאים הראשונים שמתו באסון צ'רנוביל, שדמותה הופיעה בסדרת הטלוויזיה המצליחה של HBO, יצאה נגד הערוץ והאשימה כי ההפקה לא שוחחה עמה לפני הצילומים וסילפה את הסיפור שלה.



איגנטנקו הייתה בחודש הרביעי להריונה כאשר בעלה וסילי היה בין הכבאים הראשונים שהוזעקו לכבות את הדליקה בכור הגרעיני בצ'רנוביל באפריל 1986. הוא נחשף לקרינה הרדיואקטיבית ואושפז במצב אנוש בבית החולים, עד שמת כעבור שבועיים.



הסדרה זוכת הפרסים "צ'רנוביל" של HBO ורשת סקיי הראתה כיצד לודמילה נאבקה להגיע לבעלה בבית החולים, עד שקיבלה אישור ואף ישנה עמו באותה מיטה על אף היותה בהריון. בשל החשיפה לקרינה בנה מת ארבע שעות בלבד לאחר שנולד.



בריאיון ל־BBC הביעה איגנטנקו זעם על כך שנעשה שימוש בסיפורה האישי ללא כל התייעצות עמה וללא אישור מצדה. לטענתה, היא קיבלה שיחת טלפון ממספר טלפון ברוסיה אחרי שהסדרה צולמה ובמהלכה הציעו לה סכום של 3,000 דולר "רק כי אני קיימת". היא חשבה שמדובר במרמה, במיוחד לנוכח המלחמה המתמשכת בין ארצה לבין רוסיה.



לודמילה איגנטנקו. צילום: BBC NEWS RUSSIA
לודמילה איגנטנקו. צילום: BBC NEWS RUSSIA



ב־HBO דחו את טענותיה ומסרו כי ההפקה ניהלה "חילופי דברים רבים" עמה "לפני הצילומים, במהלכם ואחריהם". עוד נטען בהודעה כי היא קיבלה "הזדמנות להשתתף בתהליך גיבוש הסיפור ולספק תובנות" וכי היא מעולם לא הביעה חוסר שביעות רצון.