אנטישמיות במהלך החנוכה: ראש העיר ניו יורק, ביל דה בלזיו, הודיע כי המשטרה תתגבר את הסיורים בשכונות היהודיות בברוקלין בעקבות סדרה של התקפות אנטישמיות פיזיות ומילוליות בשבוע החולף. דה בלזיו מסר ביום שישי כי המשטרה תגביר את הנוכחות בשכונות בורו פארק, וויליאמסבורג וקראון הייטס, ובנוסף השוטרים יגיעו למקומות התפילה "ולאזורים קריטיים אחרים של הקהילה". "כל מי שמטיל טרור על הקהילה היהודית שלנו יעמוד בפני הדין", אמר. "אנטשימיות היא התקפה על הערכים של העיר שלנו - ואנחנו נתעמת עמה באופן ישיר".
 
במהלך החודש נרשמו לפחות שמונה תקריות אנטישמיות בעיר, מרביתן בשבוע החולף. ביום שני דיווח חרדי בן 65 שאלמוני הכה אותי במנהטן וקראו לו "תזדיין, יהודי מסריח", וצעיר בן 28 נעצר והואשם בתקיפה על רקע שנאה. באותו יום נמסר על צעירים שתקפו שני ילדים בברוקלין ולמחרת צעקו מספר בני אדם קללות אנטישמיות וזרקו משקה לעבר צעיר יהודי ובהמשך הוכה יהודי בן 56.
 
ביום חמישי, נעצרה אישה והואשמה בתקיפה על רקע פשע שנאה אחרי שהכתה יהודייה בת 34 בפניה בעת שטיילה עם בנה בן הארבע בברוקלין. ביום שישי בבוקר, נעצרה אישה נוספת אחרי שסטרה לשלוש נשים בלבוש יהודי מסורתי וצעקה קללות אנטישמיות. בקהילה היהודית לא הסתירו את כעסם על האירועים שמצטרפים לפיגוע הירי האנטישמי במכולת הכשרה בג'רזי סיטי שבו נרצחו החודש שלושה בני אדם, בהם שני יהודים. "נראה שנפתחה עונת הציד נגד יהודים בעיר ניו יורק", אמר חבר המועצה העירונית, חיים דויטש. 
 

"ההתקפות נגד יהודים יצאו מכלל שליטה ואנחנו חייבים אסטרטגיה ברורה על מנת לטפל בגידול בהתקפות האלה. מה שמתרחש בניו יורק עם ההתקפות נגד יהודים עורר חשש עמוק וגובר בקהילה שלנו", הוסיף חבר המועצה לשעבר, דב היקינג, מייסד ארגון אמריקאים נגד אנטשימיות. 

הליגה נגד השמצה אף הציעה פרס של עשרת אלפים דולר על מידע שיסייע לצמצם את גל התקיפות. "התקריות האלה של הטרדות והתקפות מחרידות את הקהילה היהודית, במיוחד לאור ההתקפה האיומה בג'רזי סיטי", אמר המנהל האזורי של הארגון, אוון ברנשטיין, שהוסיף: "לא מספיק לגנות את התקריות האלה, אנחנו חייבים להתאחד בתור עיר כדי לטפל בשורשי השנאה והבריונות בקהילות שלנו".