יהודי ארה"ב וניו יורק בפרט חווים בתקופה האחרונה עלייה במספר ההתקפות האנטישמיות ובמהלך הלילה (ראשון) אירעה תקיפה קשה בביתו של אחד מהרבנים המקומיים במונסי, הסמוך לבית כנסת של הקהילה, בזמן שנערכה במקום מסיבת חנוכה. איתן דביר, בעל חברת אבטחה 'פרוטקציה', התפלל בבית הכנסת ובראיון לאיילה חסון ב-103FM סיפר על שהתרחש. 



"התפללתי בבית הכנסת, אני מכיר את בית הכנסת טוב מאוד וגם את הרב של המקום", סיפר דביר, "הוא רב חסיד שגר בשכונה שיש בה גם הרבה דתיים רגילים. זה היה במהלך מסיבת חנוכה בביתו של הרב, באו לביתו, שנמצא ממול לבית הכנסת והתחילו לדקור יהודים. בין הנפגעים היו שני הבנים של הרב רוטנברג, יהודי בגיל 71 בשם יוסף שנמצא כעת במצב קשה ועוד שני אנשים נוספים. אחד מהאנשים בביתו של הרב הרים שולחן וזרק אותו על המחבל. המחבל ניסה לברוח אל תוך בית הכנסת, אך חסמו לו את הכניסה ונמנע פיגוע גדול עוד יותר".



"המשטרה תפסה אותו כשהיה בדרכו לגשר ג'ורג' וושינגטון", המשיך דביר וסיפר, "כנראה שזה נבע מתוך אנטישמיות, הוא ידע היטב איפה להחנות את המכונית שלו ולאיזה בית כנסת ללכת. נדע זאת בעוד כמה שעות".





קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל, התייחסה גם היא למצב האנטישמיות בארה"ב ואמרה כי "ערב קשה היום בניו יורק. חשוב לציין שהאירוע הזה הוא שיאו של שבוע מזעזע באזור ניו יורק. שבוע חנוכה של 8-9 אירועים אנטישמיים המצטרף לעלייה בתקיפות האנטישמיות בשנה האחרונה. הדברים האלה מאוד מזעזעים את הקהילה היהודית כאן".

"היהודים הפכו להיות המטרה מספר אחת בארצות הברית", המשיכה ואמרה נוריאל, "אנחנו תמיד תופסים את ארצות הברית כמקום מאוד נוח ליהודים ובמקרים רבים זה עדיין נכון, אך לא בכל הקהילות. ההסבר להערכתי הוא שיש נורמליזציה של אנטישמיות. אף אחד כאן כבר לא מתרגש מצלב קרס על רכב או אמירה אנטישמית של מנהיג כזה או אחר. יש ריבוי של תקיפות של יהודים עם סממנים יהודים או נגד מוסדות יהודים. כתוצאה מכך יש חשש של יהודים לגשת למוסדות הללו. בין אם מדובר בבתי כנסת, בתי ספר יהודיים, מתנ"סים ועוד".