סידני קיבלה היום (שלישי) את שנת 2020 במופע הזיקוקים המסורתי מעל מפרץ סידני בעוד שכוחות הכיבוי המשיכו להיאבק בעשרות שריפות ענק ברחבי מדינת ניו סאות' ווילס ואלפי בני אדם נלכדו על חוף ים באתר נופש במדינת ויקטוריה. 

על אף מחאה ציבורית נרחבת, ולמרות שכמעט כל הערים הגדולות במדינה ביטלו את האירועים החגיגיים לרגל השנה החדשה בשל מצב החירום שנגרם מהשריפות חסרות התקדים, בדיוק בשעה חצות החל מופע הזיקוקים והפירוטכניקה המפורסם מעל גשר סידני, בניין האופרה ונמל סידני. כמיליון בני אדם התקבצו על מנת לצפות במופע שהגיע לעלות של 6.5 מיליון דולר אוסטרלי, ואשר התאפשר אחרי ששירותי הכיבוי הגבילו אותו ל-12 דקות בלבד לנוכח האיסור הגורף על הדלקת אש ברחבי ניו סאות' ווילס. 

חגיגות השנה החדשה באוסטרליה. צילום: רויטרס
חגיגות השנה החדשה באוסטרליה. צילום: רויטרס
אולם החגיגה הגדולה בסידני לא העלימה את המשבר הגדול של מאות שריפות שעדיין משתוללות בעוצמה, כאשר אתמול נרשם היום הקשה ביותר מאז שהחלו הדליקות לפני יותר מחודש וחצי. שני בני אדם - בן 63 ובנו בן ה-29 - מהעיירה קורברגו שבחוף הדרומי של ניו סאות' ווילס נספו כאשר ניסו להגן על ביתם מלהבות, בעוד שלפחות חמישה בני אדם נוספים נעדרים בניו סאות' ווילס ובוויקטוריה. 
 
אלפי בני אדם, בהם גם תיירים רבים, נאלצו למצוא מחסה על חופי הים מול הלהבות המתקרבות, כאשר 4,000 מתוכם נמצאים במלאקוטה שבוויקטוריה. ראש הממשלה, סקוט מוריסון, ושרת ההגנה, לינדה ריינולדס, החליטו לשלוח כוחות אווירים וימיים של הצבא על מנת לסייע בפינוי הלכודים, כאשר גם ארה"ב וקנדה התבקשו לשלוח סיוע.
 
בנאומו לכבוד השנה החדשה, הצהיר מוריסון כי אוסטרליה "היא המקום הטוב ביותר לגדל בו ילדים על פני כדור הארץ", אך הודה כי השנה האחרונה הייתה קשה במיוחד, כאשר בנוסף לשריפות היו גם בצורת ושיטפונות. "אבל דבר אחד אנחנו תמיד יכולים לחגוג באוסטרליה, וזה שאנחנו חיים במדינה המדהימה ביותר בעולם ואת הרוח האוסטרלית המדהימה שאומרת שאנחנו תמיד נתגבר על הקשיים שמולנו".