מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, איים הלילה (רביעי) בהצגת נשק אסטרטגי חדש ובהמשך פיתוח הנשק הגרעיני מצד מדינתו, זאת לאחר שאמש פקע האולטימטום אותו הציב לארצות הברית, מבלי שהושג הסכם לפירוקה של קוריאה הצפונית מגרעין.



קים השווה את התנהלותה של ארצות הברית לזו של גנגסטר, אך גם הותיר פתח להמשך המשא ומתן. הנשיא האמריקאי, דונלד טראמפ, לא נשמע מודאג מהאיומים. אמר כי הוא מאמין כי מנהיג קוריאה הצפונית הוא "איש של מילה" ויעמוד בהסכמים עליהם חתם בעבר.



כזכור, לפני כשבועיים הודיעה קוריאה הצפונית על ביצוע ניסוי צבאי "משמעותי" באתר לשיגור לוויינים וטילים ארוכי טווח "סוהא", אותו הבטיח לסגור במהלך השיחות הרשמיות עם ארצות הברית. בהודעה מטעם פיונגיאנג נמסר כי הניסוי "יחזק את ההרתעה הגרעינית" של המדינה המסוגרת, כך לפי סוכנות הידיעות הצפון-קוריאנית הרשמית (KCNA).

מספר שעות לאחר ההודעה הרשמית על הניסוי הצבאי אמר הנשיא טראמפ כי מקבילו הצפון קוריאני מעמיד את עצמו בסכנה "לאבד את הכל" אם ימשיך בגישתו התוקפנית. טראמפ כתב אז בחשבון הטוויטר שלו כי "קים ג'ונג און חכם מדי ויש לו הרבה מה להפסיד. למעשה, הוא יכול להפסיד הכל. הוא חתם מולי על הסכם חזק שעוסק בפירוק מנשק גרעיני כשנפגשנו בסינגפור".