קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניות, ואבו מאהדי אל מוהנדיס, בכיר במיליציה העיראקית חשד א-שאעבי, חוסלו הלילה (בין חמישי לשישי) במתקפה אווירית שבוצעה על ידי חיל האוויר האמריקאי לעבר נמל התעופה הבינלאומי בבגדד, בירת עיראק. בנוסף, דווח כי נהרגו עוד חמישה בני אדם במהלך התקיפות.

הפנטגון, משרד ההגנה האמריקאי, מסר באופן רשמי כי החיסול התבצע בהוראתו הישירה של הנשיא, דונלד טראמפ, שמיהר להעלות תמונה של דגל ארה"ב לחשבון הטוויטר שלו, זמן קצר לאחר שהגיעו הדיווחים הרשמיים על מותו של סולימאני. גורם בכיר בצבא האמריקאי אישר בפני סוכנות הידיעות רויטרס, כי התקיפות שבוצעו הלילה בעיראק הביאו לחיסולם של שתי מטרות מרכזיות של ארה"ב.

אחמד אל-אסדי, דובר קבוצת המיליציות השיעיות הפרו-איראניות בעיראק, הודיע כי "האויבים האמריקאים והישראלים אחראיים להרג אבו מאהדי אל מוהנדיס וקאסם סולימאני". המתקפה בוצעה בסביבות השעה חצות, כאשר התקבלו דיווחים בטלוויזיה הממלכתית של עיראק, וברשת הלבנונית 'אל-מיאדין' על פיצוצים וקולות של מטוסי קרב שנשמעו באזור.

קאסם סולימאני, אשר נהרג בגיל 62, מונה ב-1998 למפקד כוח קודס, הכוח האחראי מטעם משמרות המהפכה לפעיליות הצבאיות שמחוץ לגבולות איראן. הוא נחשב לבעל השפעה גדולה מאוד על ארגוני טרור פרו-איראנים שונים ברחבי המזרח התיכון, ביניהם גם ארגון החיזבאללה.