"ארצות הברית אומרת לאיראנים - השתנו כללי המשחק, חציתם קו אדום", כך אומר היום (שישי) ראש אמ"ן לשעבר וראש המכון למחקרי ביטחון לאומי אלוף (במיל') עמוס ידלין על חיסולו של קאסם סולימאני. ידלין התייחס בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM גם לאפשרות לתגובה האיראנית. "הסיכוי שישראל תהיה המקום לתגובה הוא לא גבוה, מה שלא אומר שאנחנו לא צריכים להגביר את הכוננות שלנו", ציין.

"העולם בלי קאסם סולמאני יהיה טוב יותר", אמר ידלין, "אותה מוכנה של חתרנות וטרור במזרח התיכון נמצאת בלי ראש ויש לזה חשיבות גדולה. הנישא טראמפ בלתי צפוי, זה היה מהלך מעניין. האיראנים נגעו לאמריקאים בשתי טראומות - גם בעיראק, וגם בכל מה שקשור לשגרירות". 

ידלין טען כי במידה מסוימת עלה לסולמאני משהו לראש, "הוא התחיל להרגיש יותר מידי טוב, מאיש צללים הוא הפך לאדם שנהנה מהצילומים שלו בטוויטר, שנמצא במדי ב' בכל מקום בו יש בעיה במזרח התיכון, וכך איבד את מנגנוני ההגנה שלו. למרות הכל אין ספק שלמודיעין האמריקאי יש הישג ממש יפה, הם הצליחו לחבר את המידע המודיעיני לפעולה מבצעית". 

זירת החיסול של קאסם סולימאני. צילום: רשתות ערביות

הבוקר מאיים מנהיג איראן בנקמה אכזרית, ואילו לפי דבריו של ידלין השתנו כללי המשחק, "ארה"ב אומרת לאיראנים שהם חצו קו אדום והשתנו כללי המשחק. שתי המדינות לא רוצות להגיע למלחמה, זה לא טוב לטראמפ במסע הבחירות, והאיראנים יודעים את זה. שתי המדינות מאוד יזהרו לא להידרדר למלחמה, אבל זה לא אומר שאיראן לא תנסה להנחית מכה חזקה על ארה"ב". בו בזמן התייחס ידלין ליחסים של ישראל ואיראן, ואמר כי יש לנו חשבון פתוח איתם. "אנחנו יודעים שהאיראנים פרוסים סביב ישראל, ויכול להיות שיהיה איזה היגיון איראני והם ירצו לנקום דרך ישראל".

עוד הוסיף: "זה החיסול הדרמטי ביותר במזרח התיכון בשנים האחרונות, זו הפגיעה הכי משמעותית בראש ארגון טרור, אבל כשפוגעים שבראש ארגון טרור לפעמים זה לא עושה את האפקט הרצוי כי צומח תחתיו מישהו מאוד משמעותי שלפעמים עלול להיות יותר טוב ממנו. זו לא רק פעולת תגובה על הדם שיש לו על הידיים, זו גם פעולת מניעה - האיש הזה הניע את כל פעולות הטרור. אין ספק שהמכונה הזו שנקראת 'כוח קודס' תהיה הרבה פחות יעילה".