הייקו מאס, שר החוץ הגרמני בהתבטאות לא שגרתית הבוקר (שני), התייחס למבוי הסתום אליו הגיעו הצדדים, על סף הפרישה הצפויה של טהרן מהסכם הגרעין. מאס אמר כי "הודעתה של איראן על אי המחוייבות לתנאי המעצמות עלולה להיות תחילת הסוף של ההסכם, הצעד הראשון בדרך לביטולו". עוד הוסיף: "עלינו לשקול בכובד ראש את המצב שהולך ונהיה לא פשוט, יש לנהוג באחריות".  כמו כן, הודיע שר החוץ כי שלושת המעצמות - גרמניה, צרפת ובריטניה יפגשו היום לבחון את המשך צעדיהם להחלטות טהרן.

אמש הודיע דובר הממשלה האיראנית על אי מחוייבותה לתנאי ההסכם שנחתם ב-2015 עם המעצמות. איראן החליטה אמנם כי תמשיך לשתף פעולה עם פקחי סבא"א (הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית), אולם תסיר את המגבלה על מספר הצנטריפוגות, תחזור להעשיר אורניום ותגביר את המחקר והפיתוח בפרוייקט הגרעין, ככל הנראה כתגובה ראשונה לחיסולו של קאסם סולימאני בשבוע שעבר. כזכור, זהו לא הצעד הראשון שמבצעת טהרן בתקופה האחרונה נגד ההסכמות מ-2015, שכן כבר בוצעו מספר שלבי נסיגה איראניים משמעותיים בחודשים האחרונים.

בתוך כך, איראן ובנות בריתה ממשיכות להתבטא נגד ארה"ב וישראל, ומנצלות את ימי האבל כדי להחריף את טון האיומים. במהלך טקס רשמי בטהרן התבטא מי שבעבר היה מפקד משמרות המהפכה, הגנרל מוחסן רזאי, ותיאר כיצד צריכה איראן לנקום באויביה: "תגובתנו תהיה צבאית בוודאות, כנגד מטרות אמריקאיות צבאיות, ללא שליחים ובאופן ישיר". מפקד חיל האוויר והחלל האיראני הוסיף כי "ירי טילים לא תהיה נקמה מספקת, הצדק ייעשה כשהאמריקאים יסיגו כוחותיהם מהאזור".