ארצות הברית הודיעה לעיראק כי היא מסיגה את כוחותיה מהמדינה ותמקם אותם מחדש במהלך הימים והשבועות הקרובים, כך במכתב ששלח מפקד הכוחות האמריקאים במדינה לגורמים הביטחוניים העיראקיים ופורסם הערב (שני) ברויטרס. "בהתייחסות לריבונותה של הרפובליקה של עירק, וכפי שביקש הפרלמנט העירקי וראש הממשלה", נאמר במכתב. ‏שר ההגנה האמריקאי מארק אספר הכחיש את הדיווח על המכתב ואמר כי "לארצות הברית אין כוונה לעזוב את עיראק, אנו מוציאים כוחות מסויימים מאזור השגרירות בבגדד".‏ הרמטכ"ל האמריקאי מארק מילי טען כי מדובר בטעות: "זו היתה טיוטה שמנוסחת לא טוב, ואינה חתומה".

ראש ממשלת עיראק נפגש עם שגריר ארה"ב בבגדד מוקדם יותר היום, ואמר לו כי ממשלתו עושה כל שביכולתה על מנת למנוע הסלמה שתוביל למלחמה באזור. "על המדינות לעבוד יחד על מנת להוציא לפועל מהלך של נסיגת הכוחות", אמר. בנוסף, ציין כי מדיניות הממשלה בראשותו עסקה מאז ומתמיד בחיזוק הקשר בין המדינות. "ממשלה עיראקית חזקה אמורה להיות אינטרס של כלל הצדדים. אנו מעוניינים בשיתוף פעולה, בכבוד הדדי ובהגנה על ריבונות המדינה", מסר.

הפרלמנט העיראקי בבגדד הצביע בעד דרישה מהכוחות האמריקאיים לעזוב את המדינה, זאת לאחר חיסולו של מפקד משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, מירי מל"טים אמריקאיים סמוך לשדה התעופה בבגדד. מאז חיסולו של סולימאני נורו מספר רקטות אל עבר האזור בו נמצאת שגרירות ארצות הברית בבגדד, ומכונה 'האזור הירוק'.  

כזכור, בשבוע שעבר, עוד בטרם חיסולו של סולימיאני, הגיעו אלפי בני אדם לאזור השגרירות האמריקאית בבירת עיראק בגדד, זאת על מנת למחות על תקיפת צבא ארצות הברית אתרים של מיליציות שיעיות במדינה.