הרשויות בסוריה עצרו מספר גורמים במנגנון הביטחון הסורי ומספר עובדים של חברת תעופה סורית, בחשד שהעבירו לאמריקאים מידע על כך שראש כוח קודס, קאסם סולימאני, נמצא על המטוס בדרכו מדמשק לבגדד, כך לפי שני דיפלומטים ערבים שצוטטו היום (שלישי) בעיתון הסעודי "א-שארק אל אווסט" היוצא לאור בלונדון.

סולימאני הגיע לדמשק מבירות ביום חמישי לפני הגעתו לבגדד. לפי הגורמים, מטוס המתין לו במשך מספר דקות והמריא משדה התעופה בשעה 20:30 בערב. עוד נמסר, כי בחקירות שנערכו בבגדד ובדמשק בדבר האפשרות שדבר המראתו של סולימאני הודלף לאמריקאים. המקורות ציינו כי בחקירות היו מעורבים אנשי הביטחון הסורי ועובדי חברת תעופה, שידעו כי מפקד כוח קודס היה על המטוס שהמריא מדמשק.

כזכור, לפחות 50 בני אדם נהרגו במהלך מסע ההלוויה הארוך של סולימאני. על פי הדיווחים בסוכנות הידיעות פארס, עוד 213 נוספים נפצעו באירוע.

גופתו של סולימאני הובאה לעיר הולדתו כרמאן, בדרום-מרכז איראן, בה נטמנה בסופו של דבר. על פי ההערכה, מיליוני בני אדם מרחבי המזרח התיכון, שרבים מהם לקחו חלק במסע הלוויה שהתקיים בימים האחרונים, הגיעו לקחת חלק במאורע. המנהיג העליון העניק במתנה את הגלימה בה הוא מתפלל זה 13 שנה, כדי שתיטמן יחד עם סולימאני - מה שמצביע על הערכתו הגדולה למפקד כח קודס אותו כינה "השהיד החי".

מפקד משמרות המהפכה, חוסיין סלאמי, ספד לו במהלך האירוע ואמר כי "ננקום בצורה קשה". מסע ההלווייה של סולימאני יצא לדרך ביום שבת האחרון, כאשר רבבות בני אדם הגיעו לבגדד, ומשם המשיכו לערים נוספות ברחבי עיראק ואיראן, בעיקר ערים הקדושות לשיעים. רבים מהמתאבלים הגיעו לבושים שחור, מניפים דגלי איראן ועיראק וצועקים מוות לאמריקה. חלקם אף נשאו שלטים שעליהם נכתב "מוות לישראל".

מפקד כח קודס במשמרות המהפכה חוסל במהלך הלילה שבין חמישי לשישי, ביחד עם אבו מאהדי אל-מוהנדיס, בכיר במיליציה השיעית הפרו-איראנית חשד א-שאעבי, במתקפה אווירית שבוצעה על ידי חיל האוויר האמריקאי לעבר נמל התעופה הבינלאומי בבגדד, בירת עיראק.