ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, סתר היום (שלישי) את הכחשת הפנטגון אמש ואמר כי התקבל מכתב מצבא ארצות הברית בנוגע לנסיגת החיילים האמריקאים ממדינתו. עוד הוסיף אל-מהדי כי "הגרסאות בשפה האנגלית והערבית של המכתב אינן זהות, ולכן עיראק ביקשה הבהרות".

בעקבות דברי אל-מהדי, שר ההגנה של ארה"ב, מארק אספר, הבהיר כי "מדיניות ארצות הברית לא השתנתה, אנחנו לא עוזבים את עיראק". לדבריו, "אף מכתב לא חתום לא נחשב כנסיגה". נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הצהיר כי הסגת הכוחות האמריקאים משטחי עיראק היא הדבר הגרוע ביותר שיכול לקרות בעת הזו למדינה. עם זאת, ציין כי היה רוצה להוציא בשלב מסוים את כוחות צבא המעצמה מהמדינה, וכי היה רוצה לראות את עיראק דואגת לביטחונה בעצמה בעתיד.
 
 בתוך כך, בן וואלאס, שר ההגנה הבריטי, ציין כי מדינתו תסיג את כוחותיה מעיראק במידה ותתבקש לעשות זאת. לדבריו, "אנו מנסים להסביר לבגדד כי הימצאותנו בשטח טובה לשני הצדדים, אולם אם נתבקש לעזוב נכבד את הריבונות העיראקית ונעשה זאת".

ראש ממשלת עיראק. צילום: REUTERS/Khalid al-Mousily
ראש ממשלת עיראק. צילום: REUTERS/Khalid al-Mousily

כזכור, הממשל האמריקאי הכחיש אמש כי הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת צבא ארה"ב הודיעה במכתב שהעבירה לצבא עיראק כי החליטה לסגת משטח המדינה. במכתב, שפורסם ברויטרס ובסוכנות הידיעות הצרפתית, שעליו חתום בריגדיר גנרל ויליאם סילי, מפקד כוח המשימה בעיראק, נאמר כי "מתוך כבוד לריבונות עיראק, ולפי בקשת הפרלמנט וראש הממשלה, הקואליציה הבינלאומית תציב מחדש את כוחותיה לאורך הימים והשבועות הבאים כהכנה לקראת המשך התנועה". סילי ציין כי הפעילות תלווה בתנועת מסוקים מוגברת מעל בגדד, אך הכוחות ישתדלו למזער את ההפרעות לציבור.

מנגד, מזכיר ההגנה האמריקני מארק אספר הכחיש את עצם הנסיגה. "לא התקבלה שום החלטה לעזוב את עיראק", אמר לכתבים. "אני לא יודע באיזה מכתב מדובר. אנחנו מנסים לגלות מאיפה זה בא, אבל לא התקבלה שום החלטה לעזוב את עיראק. נקודה".

גורמים אירופאיים דיווחו אמש כי כוחות אמריקאיים אכן יצאו מאזור בגדד לכיוון כווית. עם זאת, בארה"ב דחו גם את הטענות הללו וטענו כי מדובר: "בפריסה מחדש של כוחותינו בעיראק ובאזור". שלשום הצביע הפרלמנט העיראקי בעד סילוק הכוחות האמריקאיים מהמדינה בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני בבגדד בשבוע שעבר. על פי הדיווח ברויטרס, במכתבה הודיעה הקואליציה כי היא תיסוג ותפרוס מחדש את כוחותיה "מתוך כבוד לריבונותה של עיראק".