רשויות הבריאות בסין אובדות עצות נוכח זן מסתורי של דלקת ריאות, שגרם לתחלואת עשרות בני אדם במרכז המדינה. החשש הוא כי פסטיבל האביב המתקרב, הצפוי להביא לתנועה של מיליוני בני אדם ברחבי סין, יגרום להפצת הנגיף לאזורים נרחבים יותר. 

מאז סוף החודש שעבר, נמסר על 59 מקרי הידבקות עם תסמינים של דלקת ריאות בעיר ווהאן, בירת מחוז חוביי שבה מתגוררים עשרה מיליון בני אדם, כאשר שבעה מהחולים מאושפזים במצב אנוש. חלק מהחולים עבדו בשוק לממכר מאכלי ים והמקום נסגר בשבוע שעבר. 

עד כה לא הצליחו אנשי הרפואה בסין לזהות את הזן המסתורי של המחלה, והבדיקות שללו את האפשרות כי מדובר בנגיף הסארס, שגבה את חייהם של יותר מ־800 בני אדם בעשרות מדינות בשנים 2002 ו־2003. כמו כן, לא התגלו סימנים לכך שמדובר בנגיף המרס (סינדרום נשימתי מזרח תיכוני) או בשפעת העופות, ואין ראיות לכך שהנגיף מועבר במגע מאדם לאדם. 

החשש העיקרי הוא שפסטיבל האביב, שיחל בסוף החודש ושבמהלכו מצוינת תחילת שנת הירח, כאשר מיליוני סינים נעים ברחבי המדינה כדי להגיע למשפחותיהם - יגרום להפצת הנגיף באופן משמעותי. בשל כך, נקראו האזרחים לשים לב לתסמינים כדוגמת חום וקשיי נשימה. "זו תקופה מאוד מפחידה כרגע", אמרו תושבים באזור לסוכנויות הידיעות, "העובדה שלא יודעים יותר מדי על המחלה מקשה עלינו להתגונן מפניה".

החל מיום שני נדרשים כל הנוסעים ברכבות מווהאן להונג קונג לעבור בדיקה של טמפרטורת החום עם הגיעם לעיר, כאשר התושבים בעיר החלו לאגור מסכות פנים. בדיקות דומות מתקיימות גם עבור הנוסעים שמגיעים לסינגפור. 

בארגון הבריאות העולמי ציינו כי הם עוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות, וכי הם בקשר מתמיד עם רשויות הבריאות בסין. "יש מידע מוגבל שאי אפשר באמצעותו לקבוע את הסיכון הכולל בשל דלקת הריאות הבלתי מוכרת הזו", נמסר אתמול מהארגון הבינלאומי.