משמרות המהפכה של איראן שיגרו הלילה (רביעי) מתקפת רקטות אל עבר שני בסיסים של צבא ארצות הבירת בעיראק, בהם בסיס חיל האוויר עין אל אסד. איראן טענה כי המתקפה היא נקמה על חיסול מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, שחוסל לפני חמישה ימים בנמל התעופה של בגדד. 

על פי הטלוויזיה האיראנית, בתקיפה שוגרו 15 טילים ונהרגו בה כ-80 "טרוריסטים אמריקאים" ו-200 נפצעו. בנוסף, ציוד של צבא ארצות הברית - כולל מסוקים - נפגע בצורה קשה.

עם זאת בארה"ב דוחים את הטענה שיש הרוגים ואמרוים כי ארבעה טילים נפלו במהלך מעופם. על פי דיווח בלוס אנג'לס טיימס, גורמים בממשל אמרו כי הכוחות עקבו אחר הטילים באמצעות מערכות מכ"ם שהובאו לעיראק מבעוד מועד, מה שאיפשר לאנשי הצבא לתפוס מחסה בטרם הפגיעה. 

משמרות המהפכה פירסמו הודעה לאחר התקיפה: "בתגובה לפשעים של ארה"ב וכנקמה לחיסולו של סולימאני ביצענו פעולה מוצלחת ששמה 'פעולת השהיד סולימאני' במהלכה לוחמי חיל האוויר של משמרות המהפכה תקפו את בסיס עין אלאסד בעשרות טילי קרקע-קרקע. אנו  מזהירים את ארה''ב כי אם תבצע פעולה כלשהי תהיה לה תגובה מכאיבה יותר. נתקוף כל מדינה המאפשרת תוקפנות אמריקנית משטחה".

עוד נמסר בהודעת ‏משמרות המהפכה האיראניות: "כל שטח שיהווה נקודת מוצא לתקיפה נגד איראן - יהפוך יעד לפגיעה. גם ישראל היא חלק מהשלטון האמריקני שחיסל את סולימאני. בסוכנות "תסנים" האיראנית צוטט מקור שטען כי "אם ארצות תגיב למתקפת הטילים שנורו לבסיסים המשרתים כוחות אמריקניים - חיזבאללה יתקוף את ישראל".

‏מפקד משמרות המהפכה האיראניים, חוסיין סלאמי, התייחס למתקפה הלילה על בסיסי ארה"ב בעיראק: "מתקפת הטילים האיראנית על מטרות אמריקניות בעיראק הייתה הצעד הראשון. טהראן לא תחוס על האמריקנים".

‏שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, אמר שמדינתו לא מעוניינת במלחמה: "איראן נקטה פעולה פרופורציונאלית של הגנה עצמית, תחת סעיף חמישים ואחת של אמנת האו"ם, כשפגעה בבסיס שחימש בפחדנות את המתקפה נגד אזרחינו ובכירינו. איננו מעוניינים בהסלמה או במלחמה, אבל נגן על עצמנו נגד כל תוקפנות". ‎

בתוך כך, צבא איראן חידש את דרישתו שארצות הברית תסיג את כוחותיה מהמזרח התיכון. "עכשיו שהם מבינים את העוצמה שלנו, הגיע הזמן שארה"ב תסיג את כוחותיה מהמזרח התיכון", אמר מפקד צבא איראן, הגנרל מוחמד באקרי בהצהרה, שדווחה בטלוויזיה האיראנית. 

טראמפ עודכן והרגיע: "הכל בסדר"

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ עודכן במתקפה, ונועד עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ושר ההגנה מארק אספר.  מהבית הלבן נמסר: "אנו מודעים לדיווחים על התקפות על מתקני ארה"ב בעירק.  הנשיא תודרך ועוקב אחר המצב מקרוב ומתייעץ עם צוות הביטחון הלאומי שלו". כמו כן דווח כי טראמפ לא ישא הצהרה הלילה. בתוך כך, ‏הפנטגון אישר כי "איראן שיגרה למעלה מתריסר טילים בליסטיים אל בסיסי צבא ארה"ב והקואליציה בעיראק, מתוך שטחה של איראן". 

טראמפ הגיב בחשבון הטוויטר למתקפה בעיראק: "הכל בסדר. טילים ששוגרו מאיראן בשני בסיסים צבאיים שנמצאים בעיראק. הערכת נפגעים ונזקים שמתרחשים כעת. בינתיים הכל טוב. יש לנו את הצבא החזק והמאובזר ביותר בכל מקום בעולם, ללא ספק. אצהיר מחר בבוקר".