המנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, נשא הבוקר (רביעי) דברים, בעקבות מתקפת הטילים האיראנית על בסיסי צבא בעיראק בהם נמצאים כוחות של צבא ארצות הברית. המתקפה באה בתגובה לחיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני. 

לדברי חמינאי, המתקפה על הבסיסים הייתה מוצלחת. "איראן היא מדינה של שלום שלא מחפשת הסלמה עם אף מדינה, אבל אנחנו מוכנים להתמודד עם הביריונים של העולם". 

האייתוללה ספד לסולימאני ואמר גם כי "הוא לא פעל בשם מפלגה או אגף פוליטי, אלא בשם המהפכה. המהפכה הייתה הקו האדום שלו". הוא הוסיף כי "סולימאני היה נבון ופיקח. אומץ לבו לא בא לידי ביטוי רק בתחום הצבאי אלא גם בפוליטיקה - הוא תמיד נכנס ללב הסכנה כדי לשמור על ביטחונם של אחרים".

 

במסגרת דבריו הוא גם תקף את ארצות הברית ואמר כי היא רוצה להפוך את איראן לפרה חולבת כמו ערב הסעודית או לאיראן בתקופת השאה הפרסי. המנהיג העליון של איראן קרא לכוחות האמריקאים לסגת מהאזור ואמר כי מתקפת הטילים של טהרן הייתה "סטירה בפני ארה"ב". לדבריו, "פעולה כזו אינה מספיקה. מה שחשוב זה לשים קץ לנוכחותה המשחיתה של אמריקה באזור". 

"נהרגו 80 טרוריסטים אמריקאים"

משמרות המהפכה של איראן שיגרו הלילה מתקפת רקטות אל עבר שני בסיסים של צבא ארצות הברית בעיראק, בהם בסיס חיל האוויר עין אל אסד. איראן טענה כי המתקפה היא נקמה על חיסול מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, שחוסל לפני חמישה ימים בנמל התעופה של בגדד. 

על פי הטלוויזיה האיראנית, בתקיפה שוגרו 15 טילים ונהרגו בה כ-80 "טרוריסטים אמריקאים" ו-200 נפצעו. בנוסף, ציוד של צבא ארצות הברית - כולל מסוקים - נפגע בצורה קשה.

עם זאת בארה"ב דוחים את הטענה שיש הרוגים ואמרוים כי ארבעה טילים נפלו במהלך מעופם. על פי דיווח בלוס אנג'לס טיימס, גורמים בממשל אמרו כי הכוחות עקבו אחר הטילים באמצעות מערכות מכ"ם שהובאו לעיראק מבעוד מועד, מה שאיפשר לאנשי הצבא לתפוס מחסה בטרם הפגיעה.