בכיר במשמרות המהפכה התייחס היום (חמישי) למטח הטילים שנורו לעבר שני בסיסים של צבא ארה"ב וכוחות הקואליציה בעיראק, אתמול לפנות בוקר והזהיר מפני תקיפה גדולה יותר שתגיע בקרוב. "נקמה עוצמתית יותר תגיע בקרוב", אמר הבכיר האיראני עבדאללה ארגהי.

בתוך כך, הלילה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הודעה של הבית הלבן, השניים דנו ב"נושאים אזוריים קריטיים". בתוך כך, ארה"ב העבירה מכתב לאו"ם ובו נכתב כי היא מוכנה לפתוח במשא ומתן עם איראן ללא תנאים מוקדמים, "כדי למנוע הסלמה".

במכתב שנשלח למועצת הביטחון באו"ם, הצהירה שגרירת ארה"ב באו"ם, קלי קראפט, כי פעולת החיסול של קאסם סולימאני הייתה פעולת הגנה עצמית. בנוסף, ציינה כי המעצמה צפויה לנקוט פעולות נוספות במזרח התיכון במידת הצורך על מנת להגן על האינטרסים שלה, אך הוסיפה כי ארה"ב מוכנה להתחיל בהליכי משא ומתן רציניים עם איראן, ללא תנאים מוקדמים, זאת על מנת למנוע הסלמה במצב. 

כזכור, משמרות המהפכה הודיעו אתמול כי כוחות האוויר שלהם ביצעו את הירי בשעה 1:20 לפנות בוקר, בדיוק השעה שבה חוסל סולימאני ביום שישי שעבר. טילים בליסטיים נורו לעבר שני יעדים בתוך עיראק: בסיס האוויר הגדול עין אל־אסד - מצפון־מערב לבגדד, שם שוכנים כ־1,500 חיילים מארה"ב וממדינות הקואליציה למלחמה בדאע"ש - ובסיס אווירי ליד ארביל, בירת החבל הכורדי האוטונומי.

מספר הטילים שנורו בפועל אינו ברור. בטהרן טענו: "קרוב ל־20 עמדות רגישות בבסיס עין אל־אסד נפגעו מ־15 טילים".
בריגדיר גנרל עבאס נילפורשן, סגן מפקד המבצעים של המשמרות, הכריז כי בסיס עין אל־אסד היה "מפקדה לתכנון ולביצוע של פעולות הטרור האמריקאיות" וכי ההתקפה "הרסה את מרכז הפיקוד של האויב היהיר". הוא טען שכל הטילים הגיעו ליעדיהם, אולם ברשתות החברתיות פורסמו צילומים של שרידי טילים שנפלו בשטח פתוח.

בניגוד להצהרות של איראן, בארה"ב ובמדינות הקואליציה הודיעו כי לא היו נפגעים בקרב כוחותיהם. בצבא עיראק ציינו כי 17 טילים נורו לעבר בסיס עין אל־אסד, ובהם שניים שלא התפוצצו, ועוד חמישה טילים שוגרו לעבר ארביל. ראש הממשלה עאדל עבדול מהדי טען שקיבל התרעה מוקדמת מהאיראנים והכוחות נקראו להיערך, וציין שלא היו נפגעים עיראקים או בקרב כוחות הקואליציה. גורם דיפלומטי ערבי אמר ל־CNN כי העיראקים שלחו התרעה לאמריקאים.

חמינאי הבהיר כי מדובר בתגובה על חיסול סולימאני, אולם הדגיש כי טהרן לא תסתפק בכך. "הדיבורים על נקמה ודיונים כאלה הם סוגיה אחרת. לעת עתה הם קיבלו סטירה בפניהם", אמר בנאום שהועבר בשידור ישיר. "מה שחשוב יותר בעניין העימות הוא שהפעולה הצבאית אינה מספיקה; מה שחשוב הוא שהנוכחות האמריקאית באזור תסתיים".

גם נשיא איראן חסן רוחאני הבהיר כי איראן תמשיך להיאבק על סילוקם של הכוחות האמריקאיים מהמזרח התיכון. "אתם קטעתם את ידו של סולימאני מגופו - והרגל שלכם תיקטע מהאזור", אמר. "התשובה הסופית שלנו להתנקשות בו תהיה לסלק את כל הכוחות האמריקאיים מהאזור".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ שלח אמש מסר מרגיע לאחר ירי הטילים האיראניים לעבר הבסיסים האמריקאיים בעיראק. הוא ציין: "נראה שאיראן נסוגה". הוא הבהיר כי אף שהממשל שלו לא יגלה כל סובלנות כלפי התנהלותה ההרסנית של הרפובליקה האסלאמית, הוא מעוניין לסייע לאיראנים "לזכות בעתיד הנהדר שהם ראויים לו".

במשך שעות הסתפק טראמפ בתגובה קצרה בטוויטר - "הכל בסדר!"  - שפורסמה אחרי ירי הטילים, והזכיר: "הצבא שלנו הוא החזק ביותר והמצויד ביותר בעולם". חלפו יותר מ־17 שעות עד שנשיא ארה"ב התייצב מול העיתונאים וכל העולם, ולצדו סגנו מייק פנס, מזכירי המדינה וההגנה ובכירי הצבא, כדי להתייחס באופן ישיר לתגובת איראן על חיסולו של סולימאני.