בית הנבחרים של ארה"ב, בו יש רוב למפלגה הדמוקרטית, הצביע הלילה (בין חמישי לשישי) בעד החלטה שתמנע מהנשיא, דונלד טראמפ, לבצע פעולות צבאיות נוספות מול איראן, והכוחות הכפופים למשמרות המהפכה, ללא אישור של חברי הקונגרס.

הנשיא עצמו לא נשאר חייב ואמר כי "הדמוקרטים היו מדליפים לתקשורת על חיסול סולימאני אם הייתי מיידע אותם מראש". עוד נמסר מהבית הלבן כי "מדובר בסתם מהלך פוליטי מגוחך נוסף".

ההחלטה הזו מתקבלת כאמור, שבוע בדיוק לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה, קאסם סולימאני, שחוסל על ידי חיל האוויר האמריקאי, בתקיפה שבוצעה לעבר כוח של מיליציות פרו-איראניות, בנמל התעופה הבינלאומי בבגדד, בירת עיראק.

אליוט אנגל, חבר בית הנבחרים מטעם המפלגה הדמוקרטית, אמר כי "הנשיא היה צריך לעלות לדין את תכניותיו בהתחלה, ולא אחרי שהוא ביצע תקיפה כל כך מסוכנת וקריטית באופן ספונטני, ואז מביא תירוצים מדוע זה היה נחוץ וחוקי".

"ההחלטה הזו תקשור את ידי הנשיא" אמר מהצד השני, חבר בית הנבחרים הרפובליקני, מייק מקאוול, והוסיף כי "הדמוקרטים משסעים את ארה"ב, במקום לתמוך במהלך החשוב שעשה הנשיא".

בינתיים, המתיחות במזרח התיכון נמשכת, בעקבות חיסולו של סולימאני והנקמה שהובטחה להגיע, על ידי השלטונות בטהרן. בימים האחרונים נעשו מספר תקיפות, בעיקר בשטח עיראק, כאשר דווח על פיצוצי מרגמות וקטיושות במספר מוקדים.