מחאות באיראן? קבוצה של סטודנטים איראניים דרשו את התפטרותו של המנהיג העליון של הרפובליקה האסלאמית, האייתוללה עלי ח'מינאי בסדרת הפגנות מחאה היום (שבת) בטהרן, זאת לאחר שהשלטונות לקחו אחריות על הפלתו של המטוס האוקראיני על ידי ירי נ"מ במהלך סוף השבוע, וגרם למותם של 176 בני אדם.

בכיר במשמרות המהפכה טען אמש כי הפלת המטוס האוקראיני הייתה "טעות אנוש". סרטונים שפורסמו בשעות האחרונות בחשבונות טוויטר שונים מראים את המפגינים כאשר הם נושאים שלטים וצועקים "חמינאי, תתפטר". המפגינים התאספו מול בניין אוניברסיטת "אמיר קאביר" בטהרן.

כמו כן, המפגינים זעקו "המשטר מבצע פשעים, וח'מינאי מתרץ אותם - מוות למנהיג", כפי שדווח בסוכנות הידיעות הרשמית למחצה באיראן, פארס. בנוסף, המפגינים קרעו תמונות של מפקד כוח קודס לשעבר במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, שחוסל ב-3 בינואר על ידי ארה"ב במתקפת טילים סמוך לשדה התעופה הבינלאומי בעיראק. בסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות הראו סרטונים של כוחות הביטחון של משמרות המהפכה הודפים את המפגינים.

כזכור, לפני כחודש, ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל, דיווח כי במהלך ההפגנות באיראן, שנערכו בחודש נובמבר, נהרגו לפחות 304 בני אדם ונעצרו אלפי אזרחים נוספים, ביניהם ילדים בני 15.

פרסום זה הגיע לאחר שמוקדם יותר לפני כחודש דווח על ידי הארגון כי 208 אזרחים נהרגו בהפגנות, כאשר לא דווח כלל על מעצר קטינים על ידי משמרות המהפכה. השלטונות בטהרן אישרו לאחר המהומות כי מספר "פורעים" נורו על ידי המשטרה, אך מסרו כי הנתונים שדווחו באמנסטי אינטרנשיונל שקריים.