לאחר הודעת הפרישה שהסעירה את בריטניה, אמצעי התקשורת בממלכה פרסמו היום (ראשון) כי המלכה, אליזבת השנייה, יזמה פגישה דחופה השבוע עם הנסיך הארי, נכדה, לאחר שהוא ורעייתו, מייגן מרקל, הודיעו כי הם מוותרים על מעמדם בבית המלוכה ומתנערים מכלל תפקידיהם המלכותיים.

בפגישה, שתתקיים באחוזה הפרטית של המלכה במזרח אנגליה, ישתתף הנסיך צ'ארלס, אביו של הארי, והנסיך וויליאם, אחיו של הנסיך הפורש. כמו כן, גם מרקל, שנמצאת כרגע בקנדה עם בנה המשותף עם הנסיך הארי, ארצ'י, צפויה להשתתף בפגישה באמצעות שיחת ועידה, בהינתן והפרשי הזמנים יאפשרו לה זאת. 

הארי ומייגן. קרדיט: gettyimages
הארי ומייגן. קרדיט: gettyimages

נראה כי מדובר בניסיון של המלכה להרגיע את הרוחות ולהגיע להבנות עם הזוג המלכותי הפורש, לאחר שהאחרונים, כזכור, הודיעו על פרישתם מהחובות שחיי האצולה כופים עליהם.

הנסיך וויליאם, אחיו של הנסיך הארי, התייחס להחלטת הזוג המלכותי וצוטט ב'סאנדיי טיימס' כמי שאומר כי "שמרתי על הארי כל החיים, כבר לא אוכל לעשות זאת. אני עצוב על זה, אבל כל מה שאני יכול לעשות זה לתמוך בהם".

בהודעה שפרסמו, הצהיר הזוג על כוונתיו להיכנס לשוק העבודה כדי להפוך לעצמאיים כלכלית. ההודעה המלאה פורסמה בחשבון האינסטגרם הרשמי של הדוכסים מסאסקס. "אחרי חודשים רבים של הרהור ודיונים פנימיים, בחרנו לבצע שינוי בתחילת השנה הזו, ולמלא תפקיד חדש במוסד המלוכה. אנחנו מתכוונים לפרוש מתפקידנו כחברים 'בכירים' במשפחת המלוכה ולהפוך עצמאים כלכלית, במקביל להמשך תמיכתנו במלכותה של המלכה", נכתב בהודעה. 

המלכה אליזבת -  מנסה לפייס את הזוג? (צילום:רויטרס)
המלכה אליזבת - מנסה לפייס את הזוג? (צילום:רויטרס)

הצהרת הפרישה הגיעה לאחר דיווחים רבים על מתחים השוררים בין הזוג לבין יתר משפחת המלוכה, בין היתר על רקע הרצון של הזוג להשתחרר מאורח החיים הכובל. מאז ההכרזה על אירוסיהם בסוף 2017, מרקל התקבלה בקרירות מופגנת על ידי יושבי הארמון הבריטי, שלא קיבלו בקלות את בחירת לבו של הנסיך הארי, שנתפס כמורד באופיו.

מאז, היו דיווחים רבים על מתיחות בין מייגן לבין הגיסה קייט מידלטון, כולל העדרות מתוקשרת של הזוג הארי ומייגן מיום הולדתה של מידלטון. כתוצאה מכך, התפרסמו ידיעות רבות שעסקו במשבר קשה ביחסים בין האחים ויליאם והארי, שהיו בעבר קרובים מאד, עד כדי כך שנפוצו שמועות כי השניים הפסיקו לדבר. המקרה החריף ביותר התרחש לפני שלושה שבועות, אז נשאה המלכה אליזבת את נאומה המסורתי לחג, כשעל השולחן לצדה הונחו תמונות של אביה ג'ורג' השישי, בעלה הנסיך פיליפ, בנה צ'ארלס ואשתו קמילה והנכד ויליאם עם מידלטון והילדים. באירוע זה, בלטה בהיעדרה תמונתם של הנכד הארי, מייגן ובנם ארצ'י.

 גם התקשורת בממלכה הקשתה על הזוג. הנסיך הארי אף טען כי התקשורת רודפת את זוגתו כפי שרדפה את אמו המנוחה הנסיכה דיאנה. "החשש הכי גדול שלי הוא שההיסטוריה תחזור על עצמה", אמר הנסיך.