היועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ, רוברט אובראיין, אמר היום (שני) כי הבית הלבן שוקל לשחרר את תוכנית השלום בין ישראל לפלסטינים לקראת הבחירות שיתקיימו ב -2 במרץ בישראל. אובראיין אמר את הדברים לראיון לאתר החדשות "אקסיוס", אך הוסיף כי הממשל לא מעניק חשיבות מיוחדת ואינו תלוי במשבר הפוליטי בישראל.

"אני לא חושב שזה בהכרח תלוי בבחירות. התקיימו בישראל שלוש מערכות בחירות ברציפות, נצטרך לראות. הנשיא מחפש פיתרון בחזית הישראלית-פלסטינית שיהיה עמיד, ואנחנו לא מתזמנים שום דבר שאנחנו עושים על סמך הפוליטיקה הפנימית, לא של הפלסטינים ולא של הישראלים".

אחד מסימני ההיכר של מדיניות החוץ של הנשיא דונלד טראמפ הוא התעקשותו להצליח לרקום את העסקאות שחמקו מקודמיו: עסקת שלום עמידה בין הישראלים לפלסטינים, ועסקה שלא רק תמנע מאיראן להשיג פצצה גרעינית, אלא גם תמנע ממנה להפגין את כוחה ברחבי המזרח התיכון. אובראיין ציין כי "ממשל טראמפ אינו נתון באשליות כי זה יהיה תהליך קל".

בשבוע שעבר התייחס יו"ר כחול לבן בני גנץ לעיתוי הפרסום של תוכנית השלום האמריקאית, ואמר כי "אני יכול להניח שבנושא כל כך חשוב האמריקאים יהיו זהירים ולא יפרסמו את זה במהלך הבחירות. זו תהיה התערבות בוטה וממשית". אובריאן הזכיר בראיון כי גנץ אמר ששחרור התוכנית לפני הבחירות יהיה "הפרעה קשה לתהליך הבחירות בישראל".

בעניין איראן אמר אובראיין כי נשיא ארה"ב לעולם לא ישקול לעשות את הדבר היחיד שהאיראנים דרשו שיעשה לפני שייפתחו במשא ומתן עימו - הסרת הסנקציות האמריקאיות: "בנסיבות הנוכחיות, זה לא יקרה בשום פנים ואופן".

 "אם האיראנים רוצים לדבר איתנו, הם צריכים לוותר קודם על משהו, רק בשביל הזכות לנהל שיחות", אמר אובראיין והוסיף:" "אנחנו לא צריכים שיחות. הכלכלה שלנו נהדרת. האיראנים הם אלה שצריכים לשוחח איתנו. למה שנוותר קודם על משהו?"