גורם מודיעיני מערבי בכיר אמר ל"אינדפנדנט ערבית", כי בכיר סורי הוא שמסר לאמריקאים את המידע המודיעיני על תנועותיו בסוריה של קאסם סולימאני, בתנאי שהחיסול לא יבוצע על אדמת סוריה.

הגורם, שהיה מודע למהלך האירועים, הוסיף כי הבכיר הדליף מידע מדויק וחשוב למודיעין האמריקאי על תנועותיו של סולימאני בסוריה, ואף הודיע להם על תאריך הנסיעה ופרטי המטוס האזרחי והמלווים.

הגורם אמר כי הבכיר שיצר קשר עם האמריקאים זה זמן רב, הציב תנאי שעל האמריקאים לא לחסל את סולימאני בשטח סוריה.
אתר החדשות דווח עוד, כי האמריקאים הצליחו לעקוב אחר נתיב המטוס של סולימאני לאחר שהיו בטוחים שהוא עלה על סיפונו.
במקביל, כך חשף המקור, האמריקאים הצליחו לחדור לטלפון של אבו מהדי אל-מוהנדיס, סגן מפקד אל-חאשד א-שאעבי, מיליצייה שיעית פרו-איראנית, שאף הוא חוסל באותה תקיפה מה-3 בינואר, וציתתו לשיחותיו עם סולימאני ואחרים.

על פי הדיווח, בשיחות אלה המודיעין האמריקאי הבין כי הם נערכים למבצעים גדולים נגד יעדים אמריקאיים, ישראליים ומערביים בסוריה, עיראק, לבנון ומקומות אחרים. הם גם ידעו כי אל-מוהנדיס יקבל את פניו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן בשדה התעופה בבגדד.

שר החוץ האמריקני, מייק פומפאו, אמר לאחר פעולת החיסול, כי סולימאני ואל-מוהנדיס מתכננים לפגוע ביעדים אמריקאים ומערביים במזרח התיכון.

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי הרשויות בסוריה עצרו מספר גורמים במנגנון הביטחון הסורי ומספר עובדים של חברת תעופה סורית, בחשד שהעבירו לאמריקאים מידע על כך שראש כוח קודס, קאסם סולימאני, נמצא על המטוס בדרכו מדמשק לבגדד.