מתמודדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הסנאטורית אליזבת וורן, אמרה אתמול (שני) כי מספר שבועות לפני תחילת קמפיין הבחירות לשנת 2020 בארה"ב, שהחל בחודש דצמבר 2018, הסנטור ברני סנדרס, הודה בפניה כי הוא לא מאמין שאישה תוכל לזכות במירוץ לנשיאות. וורן שחררה בעקבות הדברים תגובה טעונה מספר שעות לאחר המפגש, הודעה שלאחריה סנדרס הכחיש כי הדברים נאמרו מעולם. 

"זה מגוחך להאמין שבאותה הפגישה שוורן אמרה לי שהיא מתכוונת לרוץ לנשיאות, אגיד לה שאני לא מאמין שאישה תוכל לנצח. זה עצוב מחברי צוות שכלל לא היו בחדר במהלך השיחה, מסלפים דברים שנאמרו בה", אמר הסנטור בהצרה ששחרר מטה הקמפיין שלו. 


בנוסף, הוסיף סנדרס כי הוא מאמין שנשים יכולות לנצח במערכת הבחירות הקרובה, וחיזק את דבריו כשאמר "וודאי שאני מאמין שנשים יכולות לנצח בבחירות. לראייה, הילארי ניצחה את דונלד טראמפ ב-3 מיליון קולות בשנת 2016". 

עם זאת, וורן מדגישה כי השיחה המדוברת אכן התרחשה, על אף ההכחשות. היא טוענת כי בפגישה בינה לבין הסנטור, הם שוחחו באופן פרטי על האפשרות שאישה תייצג את המפלגה הדמוקרטית. "אני אמרתי שאני חושבת שאישה תוכל לנצח בבחירות, ברני לא הסכים איתי", אמרה. 

פרסום חילופי הדברים בין וורן לסנדרס מסמן את קיצו של ההסכם ביניהם שלא לתקוף אחד את השני, ומסמן את תחילתה של תקופה אגרסיבית ועוינת יותר בשיח ביניהם. 

גורמים במפלגה הדמוקרטית הפגינו חוסר סבלנות לאיבה המתפתחת בין שני הסנטורים, וצייצו בטוויטר: "אל תתקפו זה את זה. שניכם צריכים לעבוד יחד על מנת לקדם את המפלגה הדמוקרטית".