נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר הבוקר (חמישי) בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית במדינתו כי "איראן מעשירה כעת יותר אורניום בהשוואה לתקופה שקדמה להסכם הגרעין". הוא הוסיף כי "הלחץ על איראן התגבר, אבל אנחנו ממשיכים להתקדם".

ואולם, אתמול אמר נשיא איראן כי כי "כל הצעדים שננקטו עד כה במסגרת ההתרחקות מסעיפי הסכם הגרעין - הפיכים". בהמשך דבריו טען כי "האיחוד האירופי יצטרך למלא את התחייבויותיו במסגרת ההסכם", וציין ש"ארצות הברית צריכה לחזור להסכם הגרעין משנת 2015". 

כידוע, איראן הפרה בהדרגה את התחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין לאחר פרישת ארה"ב ממנו ב-2018, ועל רקע הטלת הסנקציות הקשות עליה מצד וושינגטון. 

ההסכם נחתם בשנת 2015, בתקופת ממשל ברק אובמה, במטרה להטיל הגבלות על תוכנית הגרעין של הממשל בטהרן, ויחד עם זאת, לאפשר את המשך הפיתוח הגרעיני במתכונת מצומצמת. בשנה האחרונה פורסם כי איראן חרגה מההגבלות שהוטלו עליה, והמשיכה להעשיר אורניום בכמויות גבוהות מאלה שהוסכם עליהן בעסקה. בנוסף, בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, התפתח החשש בקרב המעצמות החתומות על ההסכם כי משמרות המהפכה יוסיפו לחרוג מההגבלות ואף יחריפו את ההתחמשות הגרעינית.