הקופסאות השחורות של המטוס האוקראיני, שהופל בטעות על ידי הכוחות האיראניים, יועברו לאוקראינה לצורך בדיקה של נסיבות התאונה, כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות תסנים. עוד נמסר כי טהראן נערכת לכך שמומחים מצרפת, קנדה וארצות הברית יבחנו את נתוני הטיסה ואת רשת הקשר מהמטוס של חברת "אוקראינה אינטרנשיונל אירליינס", שכל 176 נוסעיו נהרגו בעת שנפגע מטילים של הצבא.

רק לפני שבוע פורסם כי שר החוץ האוקראיני, ואדים פריסטאיקו, אמר כי מדינתו קיבלה גישה לקופסה השחורה של המטוס שהתרסק באיראן, אך עדיין לא נותח המידע שנמצא בתוכה. בנוסף, מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה של איראן, אמיר עלי חאג'יזאדה, לקח אחריות מלאה על הפלת המטוס האוקראיני לאחר שהמריא משדה התעופה הבינלאומי "אימאם חומייני" בדרום מערב טהרן, והודה שכבר ביום רביעי דיווח על שיגור מוטעה של טיל. זאת, בניגוד לטענות של בכירים בארצו, כי מדובר בתקלה טכנית.

במסיבת עיתונאים, ששודרה בטלוויזיה הממלכתית, אמר הגנרל האיראני, כי מטוס הנוסעים של חברת "אוקראיינה אינטרנשיונל איירליינס", שהיה על סיפונו 176 נוסעים ואנשי צוות, זוהה בטעות כטיל שיוט מדגם קרוז - ובעקבות כך שוגר לעברו טיל נ"מ לטווח קצר.

טיסה מספר 752 של חברת התעופה הבינלאומית באוקראינה המריאה מנמל התעופה הבינלאומי בטהרן, בדרכה לנמל התעופה הבינלאומי בקייב. הטיסה הספיקה לשדר אותות במשך כמה דקות, עד הרגע בו איראן שיגרה טילים לעבר בסיסי צבאי אמריקאים בעיראק. על פי ההערכות, המטוס יורט על ידי מערכת טילי קרקע אוויר Tor-M1 שנבנתה ברוסיה, ומכונה על ידי נאט"ו כ"גונטלט".