בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דווח היום (שבת) כי חמאס מסרב להקדיש יותר זמן למתווכים, במטרה ליישם את הרגיעה ברצועת עזה, בעיקר לאור העיכוב מצד ישראל ביישום סעיפים חשובים לתקופה ארוכה, ולכן פניו להסלמה.

יצויין, כי כנראה כחלק מההסלמה חזרו פעילים פלסטינים בשבוע האחרון לשגר בלוני נפץ ותבערה לעבר שטח ישראל. הערב  אותר צרור בלונים חשוד בשכונה בעיר שדרות. פקחי השיטור העירוני הגיעו למקום והמתינו להגשת להמשך טיפול של חבלן משטרה. אין נפגעים באירוע.

בדיווח נאמר, שבין היתר הזכירו גורמים בחמאס את אי אספקת תחנת הכוח בגז, הגדלת כמות החשמל החיצונית, בנוסף לצורך באלטרנטיבה כלכלית קבועה, המשפרת את המצב הכלכלי באופן קבוע, ללא צורך במענק הקטארי, המוענק מדי חודש ל-70 אלף משפחות עניות שכל אחת מהן מקבלת מאה דוחר.

גורמים באחד הפלגים בחמאס אמר, כי המשבר עדיין קיים בין חמאס למתווכים בכל הקשור ליישום ההבנות, מכיוון שלא הושגו פתרונות למרות הגברת המגעים, בתקופה בה הארגון קרא במקביל לשיפור המצב במעבר רפיח, והפסקת המגבלות מהצד המצרי בתמורה לחזרה לרגיעה ארוכת טווח.

על פי העיתון, חמאס סבור גם שמצב הרגיעה אינו יכול לעבור בחינם לאור העיכוב ביישום ההבנות על ידי ישראל, תוך שהוא מדגיש כי ממשלת ישראל מנהלת מדיניות של עיכוב מתמשך ביישום אותם סעיפים עליהם סוכם.

עוד נמסר, כי  "יחידות לחץ" נערכות לחזור לפעילות בשטח במהלך היומיים הקרובים, כשהבולט שבהם הוא פעילות "הבלבול הלילי" שמטרתה הטרדת את מתיישבי עוטף עזה, באמצעות גרימת פיצוצים והפעלת אזעקות וקולות המדמים מצב מלחמה.
יש לציין, כי משלחות מצריות, קטריות ובינלאומיות מנהלות התייעצויות גישור מתמשכות בין הפלגים בעזה וישראל, במטרה להגיע להבנות סופיות שיקלו על המצור על הרצועה.