כלי תקשורת ערביים דיווחו הלילה (שלישי) כי שתי רקטות נפלו בסמוך לשגרירות ארצות הברית ב"אזור הירוק" בבגדד בירת עיראק. על פי הדיווחים ברשת "אל-ערביה" הסעודית,  באזור נשמעו אזעקות, אך לא ידוע על נפגעים או על נזק.
 
ה"אזור הירוק" מאכלס את בנייני הממשל והשגרירויות הזרות בעיראק. הרקטות שוגרו מכיוון אזור זאפראניה, הנמצא דרום-מערבית לרובע הממשל שנמצא במרכז הבירה.  

מוקדם יותר היום נהרגו שני שוטרים וארבעה מפגינים במהלך עימותים בין כוחות שיטור למפגינים בעיראק.  המחאה החלה בחודש אוקטובר על רקע המתיחות הגוברת בין ארצות הברית לאיראן, שהגיעה לשיאה עם חיסולו של מפקד כוח קודס בצבא משמרות המהפכה-קאסם סולימאני וסגן מפקד אל-חאשד א-שאעבי, ארגון הגג של המיליציות השיעיות בעיראק, אבו מהדי אל-מוהנדיס.

לפני כשבועיים נפלו שש רקטות קטיושה סמוך לאזור הירוק בבגדד.  ב"אל-ערביה" דווח כי  מספר אזרחים אשר שהו בבית מגורים סמוך למקום נפצעו באירוע.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ כתב לאחר מכן בחשבון הטוויטר שלו: "במידה ואיראן תתקוף כל אדם או מטרה אמריקאית, ארה"ב תכה בחזרה במהירות ובעוצמה ואפילו באופן לא מידתי. אני לא צריך להתריע על כך, אבל אומר זאת בכל אופן".

לפני כשלושה שבועות הגיעו אלפי בני אדם לאזור השגרירות האמריקאית בבירת עיראק על מנת למחות על תקיפת צבא ארצות הברית אתרים של מיליציות שיעיות במדינה. נשיא ארה"ב הטיל את האשמה על איראן, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "איראן רצחה קבלן אמריקאי ופצעה רבים. הגבנו בתקיפות ותמיד נעשה זאת. כעת איראן מתזמנת מתקפה על שגרירות ארה"ב בעיראק. הם יישאו באחריות. בנוסף, אנחנו מצפים מעיראק להשתמש בכוחותיה כדי להגן על השגרירות, וכך הודענו לה". 

על פי דיווחים ערביים, תומכי מיליציות המזוהות עם ארגון חיזבאללה שרפו חומה חיצונית של המבנה ולאחר מכן ניסו לפרוץ לשגרירות עצמה. על פי דיווח בערוץ "אל-מיאדין", בכירים במשרד החוץ העיראקי הודיעו כי השגריר האמריקאי וצוות עובדי השגרירות פונו מהשגרירות.