הפלונטר המדיני בלבנון: ממשלתו של חסן דיאב תושבע מחר בשעה 11:00 בארמון הנשיאות בבעבדא. מזכ"ל הממשלה החדשה, מחמוד מכיה, הודיע הלילה (שלישי) על הקמת הממשלה החדשה, לאחר שגם נביה ברי, יו"ר הפרלמנט - הגיע לארמון הנשיא מישל עאון, זמן קצר לאחר הגעתו של השר לשעבר דיאב, שקיבל את המנדט לפני חודש כדי לעמוד בראשות הממשלה החדשה, בתמיכת חיזבאללה ובעלי בריתו של הארגון השיעי.

בהצהרה ראשונה אמר דיאב, כי "מה שחשוב הוא שנגן על היציבות שיכולה להוות בסיס להצלת המדינה". הוא הוסיף, כי "הממשלה תפעל להגשמת דרישות האזרחים; מאבק בשחיתות והשבת הכסף שנגנב לאוצר המדינה".

על פי הדיווח בערוץ אל-מנאר, החיזבאללה יהיה מיוצג במשלה החדשה על ידי שני שרים: שר הבריאות חמד חסן ושר התעשייה עימאד חובאללה. טקס הכרזת הממשלה יתרחש בארמון הנשיאות בבעדאה, אליו יגיע גם ראש הממשלה המיועד חסן דיאב, ונשיא המדינה מישל עאון.

בימים האחרונים התנהלו מגעים קדחתניים, שהביאו לכדי פתרון מדיני שאמור לטפל בדרישות העם, שכזכור הפגין בהמוניו מחוץ לבנייני הפרלמנט בבירה ביירות בשבועות האחרונים. המחאות עסקו בעיקר בנושא השחיתות השלטונית ויוקר המחייה, בדומה למגמות הקורות במדינות אחרות כמו עיראק ולוב.

ראש ממשלת לבנון היוצא, סעד אל-חרירי, אמר אמש כי ארצו זקוקה להקמת ממשלה בהקדם, על מנת להימנע מקריסה כלכלית. הדברים נאמרו על רקע התחדשות העימותים בין כוחות הביטחון לבין מפגינים סמוך לפרלמנט בבירה ביירות ביומיים האחרונים, זאת, במסגרת הפגנות מחאה אלימות המתרחשות ברחבי המדינה.