עיתון ה"גרדיאן" הבריטי דיווח היום (רביעי) כי מכשיר הטלפון הסלולרי של הבעלים של אמזון ג'ף בזוס נפרץ ב-2018, זאת לאחר שקיבל הודעת וואטסאפ שנשלחה אליו ככל הנראה מיורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן. מבדיקה דיגיטלית שנערכה עלה, כי ההודעה המוצפנת כללה ככל הנראה תוכנה זדונית שחדרה למכשירו של בזוס.

מניתוח של הבדיקות עלה כי קיימת סבירות גבוהה שהחדירה למכשיר הטלפון בוצעה באמצעות קובץ וידאו נגוע שנשלח לבזוס במהלך שיחה ידידותית בין השניים. על פי העיתון הבריטי, לא ידוע אילו פרטים נגנבו מהטלפון והאם נעשה בהם שימוש כלשהו.

על פי דירוג "פורבס", בזוס הוא האיש העשיר ביותר בעולם, ומחזיק בהון של כ-108.7 מיליארד דולר. האחרון הוא גם הבעלים של עיתון ה"וושינגטון פוסט", בו עבד העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י, לפני שנרצח בקונסוליה הסעודית באיסטנבול באוקטובר 2018.

מוחמד בן סלמאן. צילום: רויטרס
מוחמד בן סלמאן. צילום: רויטרס

סעודיה הכחישה בעבר שהיא פרצה לטלפון של בזוס, וטענה שמותו של חאשוקג'י היה "פעולה סוררת" ולא מילוי הוראה של יורש העצר.  בית המשפט בסעודיה הרשיע בחודש שעבר שמונה אנשים במעורבות ברצח של העיתונאי הסעודי. בעקבות הפרסום כאמור, ייתכן ותיפתח חקירה אשר תבחן את מעשיו של בן סלמאן ואנשיו טרם הירצחו של חשוקג'י.