הנשיא טראמפ, התייחס היום (רביעי) לפרסום הדיווחים על הגעת המחלה הסינית המסתורית לשטחי ארה"ב. "יש לנו תכנית לבלימת התפשטות המחלה, הכל לחלוטין תחת שליטה", אמר טראמפ במהלך הפורום הכלכלי בדאבוס בשוויץ. "מדובר רק בחולה אחד שהגיע מסין", הרגיע הנשיא. בבייג'ינג עדכנו כי 17 בני אדם מתו עד כה כתוצאה מהחלה וכי 444 חלו בה. 

בנוסף, הביע טראמפ את אמונו במקבילו הסיני ואמר:" אני ונשיא סין ביחסים מצוינים ויש שקיפות בין המדינות. אני מאמין כי בכירי הממשל הסיני ימשיכו לדווח לרשויות הבריאות ברחבי העולם כל מידע חדש אודות הווירוס". בתוך כך, המחלקה האמריקאית לביטחון פנים הורתה לאחרונה לבצע בדיקות פרטניות של נוסעים המגיעים מאזור התפרצות המחלה בסין, לשדות תעופה מרכזיים במדינה, בייחוד במדינות קליפורניה וניו יורק.

כזכור, אמש המחלקה לבקרה ומניעת מחלות בוושינגטון פרסמה הודעה על הנשא הראשון של המחלה הקטלנית בשטחי המדינה. נשיא סין, שי ג'ינפינג, הנחה את רשויות הבריאות בארצו להשקיע את כל המאמצים הנדרשים במאבק בנגיף המסתורי של דלקת הריאות שגרם לשישה מקרי מוות ול־313 מקרי הידבקות בסין וברחבי אסיה בשבועות האחרונים. 270 אנשים מקרב החולים נמצאים בעיר ווהאן.

הנשיא טראמפ - "הכל תחת שליטה" (צילום: SAUL LOEB, GettyImages)
הנשיא טראמפ - "הכל תחת שליטה" (צילום: SAUL LOEB, GettyImages)


בזמן שסין נערכת לקראת שנת הירח החדשה ופסטיבל האביב ומאות מיליוני סינים נעים ברחבי המדינה כדי לחגוג עם בני משפחותיהם, רשויות הבריאות הסיניות נמצאות בכוננות שיא מחשש להתרחבות בהיקף הפגיעה של הנגיף, לאחר שהתברר שהוא עובר מאדם לאדם.
בימים האחרונים התגלו מקרים נוספים של הווירוס בבייג'ינג, בשנחאי ובמחוז גוונגדונג. כן נודע על מקרי הידבקות גם ביפן, בתאילנד, בקוריאה הדרומית, בטייוואן ובפיליפינים. 

הבהלה סביב הנגיף הספיקה להגיע גם לישראל. פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, התראיין בתכנית איפה הכסף ב-103FM והרגיע: "כל הנבדקים הגיעו מאזור ספציפי בסין, ואין התפשטות למדינות נוספות. בארץ אין תנועה גדולה של אנשים המגיעים מהאזור הזה בסין, לכן אין טעם להיערך לקראת הסיטואציה כרגע". 

הווירוס הסיני הקטלני זורע בהלה ברחבי העולם (צילום: gettyimages)
הווירוס הסיני הקטלני זורע בהלה ברחבי העולם (צילום: gettyimages)