מגיפת הווירוס הסיני המסתורי "קורונה" ממשיכה לעורר בהלה ברחבי העולם, כאשר הערב (שישי) זוהו שני מקרי הדבקות בצרפת, וזו היא הפעם הראשונה בה דווח על המצאותו של הווירוס באירופה.

מוקדם יותר היום, בוטלו טיסות מסין לרוסיה בעקבות חשש מהתפשטות הנגיף. במקביל, ביפן העלו את רמת האזהרה והתריעו בתושבי המדינה לא לבקר במחוז חוביי שבסין, בעוד שבבייג'ינג קראו לתושבים ששבו מאזורים שבהם התפרץ הנגיף להישאר בביתם במשך 14 הימים הקרובים כדי למנוע את התפשטותו. בנוסף, דיסנילנד שנגחאי וחלקים באזור החומה הגדולה של סין ייסגרו ולא יתאפשרו בהם ביקורים.

יחד עם זאת, הנגיף אותר היום בגופה של אמריקאית בת 60, תושבת שיקגו, ששבה מהעיר ווהאן, בה הוא התגלה לראשונה. מדובר בחולה ה-23 שאובחנה כנושאת הנגיף מחוץ לגבולות סין.

משרד הבריאות בישראל מסר כי "מומלץ להימנע מנסיעות לא הכרחיות לעיר ווהאן". לפני כן, פרסם לראשונה מסמך רשמי ובו הנחיות המתייחסות לנגיף הקטלני. המסמך כולל הנחיות לבתי חולים, מרפאות הקהילה וכן לתושבים. המסמך הדגיש תחילה כי לנוסעים לסין אין בשלב זה אזהרת מסע, אך נכתב כי "יש לשים לב כי ישנן מגבלות תנועה המוחלות על ידי השלטון הסיני בערים שונות ויש להתעדכן עליהן בזמן אמת".

בתוך כך, פרופ' פול קוספורד, ראש הסוכנות לבריאות הציבור בבריטניה, אמר כי "סביר להניח שנזהה מקרים של קורונה גם בבריטניה". הוא הסביר כי "יש לנו מגוון שלם של תכניות על מנת להתמודד עם המצב, ואלה כבר מיושמות כעת". 

בסינגפור דווח הבוקר כי זוהו שני מקרים נוספים של הנגיף, כך לפי משרד הבריאות המקומי. במדינה צופים כי יזוהו מקרים נוספים, בשל הביקורים הרבים של אזרחים סינים בסינגפור. עד כה הנגיף גבה את חייהם של 26 בני אדם וזוהו מעל ל-800 מקרים, כאשר בסינגפור מתו כתוצאה מהנגיף שלושה בני אדם. 

אתמול הכריז ארגון הבריאות העולמי על מצב חירום בסין בעקבות התפשטות הנגיף. כמו כן, הארגון אישר שקיימת אפשרות להעברה מאדם לאדם, וציין כי תקופת הדגירה המשוערת היא חמישה עד שבעה ימים, כשהטווח נע בין שניים ל-14 יום.

בשל חגיגות השנה הסינית החדשה שעתידות להתקיים בחודש הקרוב, קיים חשש מוגבר להפצת המחלה בתוך סין ומחוצה לה. ה-ECDC מעריך את הסיכון להבאת מקרים לאירופה כבינוני. במסמך של משרד הבריאות מודגש כי לא ניתן לשלול אפשרות של הגעת מקרים לישראל.