לאחר הפגישה בין נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לבין יפה יששכר, אמה של נעמה יששכר הכלואה במוסקבה, התייחס היום (שישי) הקרמלין לנושא, והצהיר כי "יששכר טרם ביקשה חנינה, מה שעלול לעכב את שחרורה האפשרי". דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, אמר לכתבים כי לא ניתן יהיה להעניק ליששכר חנינה נשיאותית מבלי שתבקש זאת באופן רשמי. 

מצוות ההגנה של נעמה יששכר נמסר בתגובה: "פרקליטיה של נעמה יששכר מתכוונים בימים הקרובים לדון עמה בדבריו של דובר הנשיא פוטין, דמיטרי פסקוב, שאמר כי דרושה פנייתה האישית לנשיא פוטין עם בקשת החנינה. בכל אופן, זו עתידה להיות החלטה שלה אישית ואנחנו, צוות הפרקליטים של נעמה יששכר, נודיע על כך כאשר ההחלטה תתקבל".

כפי הנראה, עניין בקשת החנינה יסודר בהקדם. ביום ראשון יפה יששכר תטוס למוסקבה, וביום שני תיפגש, יחד עם עורכי דינה של בתה, עם נעמה בכלא. במהלך הפגישה ככל הנראה יגבשו הנוכחים יחדיו את מכתב החנינה ולאחר מכן יפנו רשמית לנשיא רוסיה בבקשת לחון את נעמה.

אתמול נפגש פוטין עם אמה של נעמה יששכר, ובסיום הפגישה אמר לתקשורת, כשהאחרונה לצדו, כי "יהיה בסדר". הוא סיפר כי "אכן נפגשתי עם אמה של נעמה. זה ברור שנעמה יוצאת ממשפחה מאוד טובה. ידועה לי עמדת ראש הממשלה. כל זה נלקח בחשבון בקבלת ההחלטה. היום תבקר את נעמה האחראית על שמירת זכויות האדם ברוסיה. אמא של נעמה מאוד מרגשת ותומכת בבת שלה. אמרתי לה ואגיד עוד פעם שהכל יהיה בסדר".

צלם : KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP
צלם : KIRILL KUDRYAVTSEV/AFP

יששכר, מצדה, אמרה לכתבים כי היא "אופטימית. הוא לא הודיע על תאריך יעד לשחרור אבל אמר כי הוא יחזיר לי את נעמה. נתניהו פעל מאחורי הקלעים". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הביע סיפוק רב מאמירתו של הנשיא פוטין לגבי שחרור נעמה יששכר, ומודה לו על נכונותו.

גורמים בלשכת ראש הממשלה אמרו כי "ההתקדמות המשמעותית התאפשרה בזכות היחסים הקרובים והאישיים בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא פוטין. ראש הממשלה שוחח עם הנשיא בנושא כשבע פעמים. יחד עם שיחות ראש המל"ל – השניים שוחחו מול הרוסים כ-20 פעמים בנושא מאז שנעמה נאסרה".