הוועדה שתדון בבקשת החנינה של נעמה יששכר התכנסה היום (שני) אחר הצהריים וקיבלה את בקשת החנינה של נעמה יששכר. כעת, ההחלטה תעבור לידיו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, שיצטרך להכריע בנושא. מטעם צוות ההגנה של נעמה יששכר נמסר: "נעמה, קרוביה ועורכי דינה מקווים כי הנשיא פוטין יקבל בהקדם את ההחלטה על מתן החנינה לנעמה יששכר, בהתאם לסמכותו החוקתית".

כזכור, שלושה ימים לאחר שאמה נפגשה עם נשיא רוסיה, הגישה אמש יששכר בקשה לחנינה. עורכי דינה של נעמה הודיעו כי היא הגישה לנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין, בקשת חנינה. "נעמה קיבלה החלטה לפנות לנשיא הפדרציה הרוסית בבקשת החנינה והשחרור, וזו הוגשה על ידיה בכתב, באופן שנקבע באמצעות הנהלת בית הכלא", נכתב בבקשה. עוד נכתב כי "נעמה, משפחתה ועורכי דינה מקווים להחלטה מהירה של נשיא רוסיה, בהתאם לסמכותו החוקתית, על חנינתה ושחרורה".

בסוף השבוע אמר דובר הקרמלין כי נעמה טרם הגישה בקשה לחנינה וכי לא יהיה ניתן לשחררה ללא בקשה כזאת. בשבוע שעבר נפגש הנשיא פוטין עם אימה של נעמה, יפה, והבטיח לה כי "הכל יהיה בסדר". 

מעט מיד אחרי האמירות במעון ראש הממשלה, כאשר פוטין אמר כי "נעמה היא בת למשפחה טובה", ונתן להבין כי שחרורה של נעמה יששכר מתקרב, ביקרה את הצעירה הישראלית נציבת זכויות האדם ברוסיה, טטיאנה מוסקלקובה.

הנציבה אמרה לנעמה כי "היא מאוד שמחה שהסיפור עומד להסתיים". עם זאת, למחרת ביקורו של נשיא רוסיה בישראל, לראשונה הקרמלין התייחס לנושא באופן רשמי, והצהיר כי "יששכר טרם ביקשה חנינה, מה שעלול לעכב את שחרורה האפשרי". הדובר האישי של הנשיא פוטין, דמיטרי פסקוב, אמר לכתבים כי לא ניתן יהיה להעניק ליששכר חנינה נשיאותית מבלי שתבקש זאת באופן רשמי.