בווירוס הקורונה, שהתפרץ לפני כחודש בווהאן שמחוז חוביי אשר בסין, נדבקו עד כה יותר מ-20,600 בני אדם ברחבי העולם, ומתו 427. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח הלילה (שלישי) על מקרה מוות שלישי מחוץ לסין, כאשר תושב הונג קונג כבן 39, שחזר מביקור מווהאן והחל לסבול מכאבי שרירים וחום גבוה נפטר במהלך הלילה והפך, כאמור, לקורבן ה-427 של הנגיף הקטלני.

מחוץ לסין, המדינה שבה חלו הכי הרבה בני אדם במחלה הקטלנית היא תאילנד, שם זוהו 25 מקרים של קורונה, כאשר אחריה ברשימה נמצאות יפן (20), סינגפור (18, כולל מקרה מוות) וקוריאה הדרומית (16). 

בגרמניה נדבקו 12 בני אדם בווירוס הקטלני, בעוד שבארה"ב 11, ובטייוואן, מלזיה ווייטנאם 10. המחלה הגיע לאחרונה גם לאוסטרליה, שם נדבקו 7 בני אדם, בעוד שבצרפת זוהו 6 מקרים, באיחוד האמירויות 5, בקנדה 4 ובהודו 3. 

בדיקות לחולים בסין. צילום: רויטרס
בדיקות לחולים בסין. צילום: רויטרס

מלבד סינגפור, שם נקבע מותו של אחד החולים, גם בפיליפינים, שבה חלו שני בני אדם, דווח על מוות של אחד החולים. מדינות נוספות שבהן חלו בווירוס הקורונה הן רוסיה, איטליה ובריטניה (2), ובלגיה, נפאל, הונג קונג, סרי לנקה, שוודיה, ספרד, קמבודיה ופינלנד (1). 

סין תאפשר כניסת מומחים מארה"ב לשטחה

סוכנות הידיעות הממלכתית שינחואה פרסמה הלילה הודעת סיכום ממפגש של חברי ועדת הגוף המבצע של המפלגה הקומוניסטית השלטת בסין, הפוליטביורו. "בעקבות ליקויים וקשיים שנחשפו בתגובה למגיפה הזו, אנחנו חייבים לשפר את מערכת ניהול החירום הלאומית שלנו ולשפר את היכולות שלנו להתמודד עם משימות דחופות ומסוכנות", נמסר. לפי ההודעה שהעבירה שינחואה, יש ללמוד לקחים ממה שתואר כ"מבחן גדול" למערכת השלטונית בסין.

גורמים רשמיים בסין הודיעו כי יאפשרו כניסה של מומחים מארה"ב לשטחייה על מנת שיוכלו לסייע במחקר שמטרתו לבלום את התפשטות נגיף הקורונה הקטלני. עם זאת, הגורמים ביקרו את התנהלות ההמעצמה והאשימו אותה ביצירת פאניקה בעקבות החלטותיה להחיל פינויים וכן להטיל מגבלות בתחום התעופה לשטחי סין וממנה.