הסנאט בארה"ב החליט לזכות הערב (רביעי) את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במשפט ההדחתו, כאשר 52 סנאטורים רפובליקנים הצביעו בעד הזיכוי בשני הסעיפים של ניצול סמכות בפרשת "אוקראינה-גייט", מול 47 דמוקרטים ורפובליקני בודד, שהצביעו נגד.

במהלך ההצבעה קראו בשמו של כל סנאטור והוא קם ממושבו והכריז בקול אם טראמפ "אשם" או "לא אשם". הדמוקרטים, נזכיר, החליטו להאשים את טראמפ בשני סעיפים: ניצול סמכות ושיבוש החקירה שניהלו בתחילת הליך ההדחה בבית הנבחרים, שנמצא בשליטתם. הם טוענים כי הנשיא התנה סיוע צבאי בסך 400 מיליון דולר לאוקראינה, ודרש שקייב תפתח בחקירה שתסבך את ג'ו ביידן, סגן הנשיא לשעבר של אובמה שעשוי להתמודד מול טראמפ בבחירות לנשיאות בנובמבר.

הנשיא טראמפ התמודד עם מספר סעיפים נגדו, הכוללים ניצול לרעה של כח ושיבוש פעילותו של הקונגרס האמריקאי. הסעיף הראשון והמרכזי התייחס לפרשה שזכתה לכינוי 'אוקראינה גייט', בו נטען כי הנשיא האמריקאי ביקש מנשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לפתוח בחקירה נגד יריבו הפוליטי, ג'ו ביידן ובנו, בחשד לפעילות מושחתת.

כזכור, ההחלטה על זיכוי הנשיא טראמפ, מגיע לאחר שבית הנבחרים בוושינגטון, בו יש רוב למפלגה הדמוקרטית, הצביע בעד הדחתו במהלך חודש דצמבר, עם רוב של 230 מול 197 שהצביעו נגד.