בתאילנד מתקשים לעכל את התוצאות הטרגיות של הטבח שביצע חייל מקומי במרכז קניות בעיר נאקון ראטצ'אסימה, שמצפון-מזרח לבירה בנגקוק. הבוקר (ראשון) הודיע ראש ממשלת תאילנד, פריות צ'אן-אוצ'ה, כי מניין הקורבנות עלה ל-26, וכי 57 בני אדם נוספים נפצעו באירוע.

כלי התקשורת בתאילנד דיווחו אמש כי כוחות הביטחון במדינה פרצו לקניון בו התבצר החייל וסייעו למאות אנשים שהיו במקום להימלט. בתום מבצע שארך מספר שעות חוסל החייל החמוש.

פיגוע הירי בתאילנד. צילום: רויטרס
פיגוע הירי בתאילנד. צילום: רויטרס

המשטרה מסרה כי תחילה היורה חדר לבית בעיר, הממוקמת כ-250 ק"מ מהבירה, וירה למוות בשני בני אדם. לאחר מכן נכנס לנשקייה בבסיס צבאי, לקח אקדח חדש, וירה למוות במפקדו ובשני חיילים נוספים בבסיס, זאת לפני שגנב ג'יפ צבאי ונמלט. בהמשך, הוא פתח באש לאורך כביש המוביל לקניון בעיר, תוך שהוא משדר זאת בשידור חי בפייסבוק ומצלם את עצמו אוחז ברובה.

צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

צפו בתיעוד מהאירוע:

על פי המשטרה, היורה, המזוהה כסמל בכיר אקרפאנט טהומה, גנב רכב צבאי "והשתמש בנשק אוטמטי כדי לירות באנשים תמימים, והביא להרבה פצועים והרוגים". פייסבוק הודיעה כי חשבונו של החייל היורה בתאילנד הוסר מהרשת החברתית: "ליבנו עם הקורבנות ומשפחותיהם. אין מקום ב'פייסבוק' לאנשים המבצעים פשעים כאלה, ולא לתומכים בהם".

 מרכז הקניות בו התבצע מסע הירי בתיאלנד. צילום: רויטרס
מרכז הקניות בו התבצע מסע הירי בתיאלנד. צילום: רויטרס