נשיא מועצת הריבונות בסודן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, חשף פרטים אישיים בראיון לעיתון מקומי מפגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו באוגנדה."התפללתי את תפילת אל-איסתיח'ארה (תפילה של מוסלמים שמתלבטים- י.ע) לפני שנפגשתי עם נתניהו", סיפר. "אמרתי, אם יהיה טוב - אז הפגישה תתקיים ואם יהיה רע, אז היא לא תתקיים".

בראיון לאתר "טאסיטי ניוז", התייחס מנהיג סודן לשאלה אם נרמול היחסים יהיה מועיל לסודן ואמר: "הצעד יהיה טוב לסודן. בעזרת האל, בעזרת האל. כולנו עוסקים באינטרס של סודן. אנו רואים אחרים, ואפילו בעלי העניין נהנים מכך". בתשובה לשאלה אם לא חשש מכך כשלחץ את ידו של נתניהו, אמר אל-בורהאן: "לא. הייתי רגיל מאוד. לחצנו ידיים ואז התחלנו לדבר".

הוא סיפר עוד כי סעדו ביחד על שולחנו של נשיא אוגנדה. "כמובן שאכלנו יחד, בהזמנה של נשיא אוגנדה", אמר. "האוכל היה מזנון פתוח. כל אחד שם אוכל בצלחת שלו, אבל ישבנו יחד, במהלך הארוחה". בתוך כך, קבוצה שמכנה את עצמה "סודנים נגד נרמול היחסים" הפגינה אתמול נגד המהלך של נשיא מועצת הריבונות הסודני. הפעילים מתכננים לאסוף חתימות ממיליון סודני ולשלוח למועצה, על מנת "למנוע מהלכים נוספים של ההנהגה הסודנית עם ישראל", כלשונם.