סנקציות במרחב הרשתות החברתיות: קבוצה בת ארבעה סנטורים רפובליקניים מוושינגטון שיגרה מכתב למנכ"ל ומייסד רשת טוויטר, ובו דרישה נחרצת להסיר את חשבונותיהם של המנהיג העליון באיראן, עלי חמינאי, ושר החוץ מוחמד ג'וואד זריף. את היוזמה הוביל הסנטור טד קרוז ממדינת טקסס יחד עם הסנטורים הניציים טום קוטון, מרשה בלקברן ומרקו רוביו.

במכתב המדובר, שנשלח לבעלי טוויטר ג'ק דורסי, והגיע לג'רוזלם פוסט, טענו הסנטורים כי הסרת החשבונות הכרחית בהתאם לצו הנשיאותי מיוני 2019, המורה על החרמת רכוש הקשור או שייך למשטר האייתולות, וכל הפועל בשמו, לרבות שר החוץ האיראני זריף.

"נציין כי על כל אמריקאי, כולל אותך (דורסי) וטוויטר, נאסר לתרום תרומה או לספק טובין ושירותים לאיראניים", לפי נוסח המכתב. "התיקון הראשון לחוק מגן על חופש הביטוי עבור האמריקאי, בעוד האייתוללה מוגנת מאכיפת החוק אך נהנית ממגילת הזכויות של ארצות הברית", הוסיפו הסנטורים. כמו כן, פנו המנהיגים בעקיצה לנשיא הדמוקרטי לשעבר: "בזמן ממשל אובמה, אמריקה פתחה את שערי הרשתות החברתיות בפניי האיראנים. לצערנו, בתקופת שלטון טראמפ נותרו נהלים רבים מאותה המדיניות".

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה בה מוקפאים חשבונות בגין קשר לפעילות טרור. משתמשים הקשורים לארגון הטרור הפלסטיני חמאס, כמו גם אלו המקושרים לארגון החיזבאללה, הנחשבים לבני חסותה של איראן, הוקפאו בעבר. מהרשת החברתית נמסר אז כי "אין מקום בטוויטר לארגוני טרור בלתי חוקיים, ולקבוצות קיצוניות ואלימות".