כלי תקשורת המזוהה עם האופוזיציה האיראנית דיווח כי נשיא סוריה, בשאר אסד, עבר ניתוח להסרת גידול במוח. עוד דווח, כי הניתוח, שבוצע על ידי צוות רפואה מאיראן בראשות הרופא ריזא ג'לילי חשנוד, פגע ביכולת התנועה שלו,  וכי ההליך הרפואי תואם על ידי קאסם סולימאני, מפקד כוח קודס שחוסל בחודש שעבר ושר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף.

בחורף 2017 דווח כי אסד סובל מבעיות רפואיות, וההערכה הייתה כי מדובר בגידול במוח. אתר הרדיו "זמאנה" האיראני דיווח כי  מצבו של הנשיא התדרדר, עד כדי כך שנגרם לו שיתוק והוא איבד את יכולת התנועה שלו בשנה שעברה.

בחודש שעבר דווח בתקשורת הסורית כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הגיע לדמשק במפתיע בביקור עליו לא דווח קודם לכן, ונפגש עם הנשיא אסד. 

בנובמבר האחרון התראיין אסד לסוכנות הידיעות הרוסית RT ואמר כי "סוריה הפכה לאזור מבחן עבור ארצות הברית, בכך שהיא מצמצמת את הכלים שהיא נוקטת לשמירה על ההמוניה העולמית". הוא ציין: "אני מאמין כי וושינגטון רואה את תפקידה הדומיננטי בעולם מחליק לה מבין האצבעות, ומנסה לשמר אותו בכל האמצעים הקיימים. אפילו בעלי בריתם אומרים להם 'לא', כמו ממשלות המערב הם יילחמו איתם". 

לדבריו, אחרי הפלישות הצבאיות האמריקאיות היקרות - לאפגניסטן ועיראק - הם החליטו על שינוי גישה במטרה להפיל את ממשלתו, והיא מלחמה באמצעות נציגי הג'יהאדיסטים. בניגוד להצהרה הציבורית לפיה יש לחסל ארגוני טרור שונים כמו אל קעידה, ג'בהת א-נוסרא וארגון המדינה האיסלאמית (דאעש), לארצות הברית לא היו יסורי מצפון על כך שתמכה בהם כל עוד הם עומדים ביעדיה.

עוד אמר, כי "אל קעידה היא שלוחה הפועלת נגד הממשל הסורי, הממשל הרוסי וזה האיראני. כיצד הם עלו לפתע בשנת 2014 משום מקום, יש מאין! בעיראק ובסוריה באותו הזמן, כשהם משתמשים בתחמושת אמריקאית? זה מאוד ברור". לטענתו, גם בזמן שהיה בשיא כוחו, דאעש לא יכל להבריח נפט בשווי מיליוני דולרים משטחי סוריה מדי חודש, זאת מבלי שארצות הברית תעלים עין. "מאז התחלת הפעילות של דאעש, הם בוזזים את הנפט הסורי החל מ-2014 והיו להם שני שותפים - ארדואן וארצות הברית, בין אם מדובר ב-CIA או בגורמים אחרים", ציין, "הביזה של על העושר הסורי נמשכת גם כיום בגלוי, תחת השגחתה של ארצות הברית, אפילו כשהלחימה מסתיימת". 

בחודש אוגוסט האחרון חשפה אסמא אל-אסד, רעייתו של נשיא סוריה, כי היא החלימה ממחלת הסרטן בה לקתה, על פי הדיווחים, לפני כשנה: "השבח לאל, ניצחתי את הסרטן לחלוטין", אמרה הגברת הראשונה של סוריה. אל-אסד בת ה-44 סיפרה בראיון לטלוויזיה הסורית על הטיפולים הקשים שנאלצה לעבור בעקבות סרטן השד שהתגלה בה, אשר גרמו לה לתשישות ולסבל רב. היא ציינה כי את הטיפולים עברה בסוריה, כאשר בעלה שהה לצידה, והודתה לו ולבני משפחתה.