בהלת הקורונה: לאחת מהישראליות שעל ספינת התענוגות "דאימונד פרינסס", אשר עוגנת לחופי יפן ונצורה בעקבות וירוס הקורונה, נמדד חום גבוה, היא עברה בדיקה וממתינה לתוצאותיה, כך נמסר היום (שני) בשעות הצהריים ממשרד החוץ.

בתוך כך, ניקול בן דוד, ישראלית אחרת שנמצאת על הספינה, סיפרה הבוקר בתכנית של אילה חסון ב-103FM על הקשיים שעוברים הנוסעים, ואמרה כי "אנחנו דרוכים, אבל הנחמה שלנו היא שאנחנו נמצאים ביפן ויש להם מערכת בריאות חזקה". 

"כרגע הקפטן הודיע לנו שיש התרחשות עם הרבה אמבולנסים בצד השני של המזח, והוא מבטיח לנו שהוא ייתן לנו תשובות מדויקות ברגע שהוא יקבל מהרשויות היפניות", סיפרה בן דוד בשידור. "אני כבר מהארץ שומעת שמורידים כ-60 אנשים, סך הכול הגענו ל-130 חולים".

ואיך אתם מרגישים בעקבות דבריו של הקפטן?
"דואגים ולחוצים קצת, אבל אני משתדלת לעבוד על עצמי ולקבל את זה בהבנה ובהיגיון. משתדלת לא להיכנס לפאניקה, אני חושבת שגם מי שיורד לא צריך להיות בפאניקה כי הוא הולך להיבדק ולקבל טיפול. השמחה והנחמה שלנו הן שיפן יחסית נחשבת, למיטב הבנתי, מדינה מתוקנת עם מערכת בריאות טובה וחזקה. אני מקווה רק שהם יהיו ערוכים לקבל כל כך הרבה חולים. אנחנו דרוכים".

את מצליחה לראות דרך המרפסת מה מתרחש שם?
"לא, אני מהמרפסת השנייה, אבל הבנתי מהקפטן שיש התרחשות משמעותית שם. שמעתי גם הליקופטר מקודם שחג סביבנו, אז בטח יהיה אזור סטרילי, מלא אמבולנסים, מלא כתבים, והבנתי שגם הודיעו את זה באחת מהרשתות בחו"ל".

בימים האחרונים את ואמך כלואות בחדר, איך מסתדרים?
"זה סוג של הגנה, אפילו קשה לי לשמוע את המילה מצור, אני מעבירה את הזמן ובונה לי איזו שגרה מסוימת. יש פה נוף מדהים, באמת, אני נדבקת אל החלון, סגרתי את הזכוכית, החלון חם והגשר נשקף מולי - אני נהנית מהנוף. משתדלים להיות רגועים".

איך בני המשפחה האחרים מתמודדים בחדרים האחרים?
"יש רגעים של משבר שאין תקשורת, לא מבינים אותם לפעמים, אפילו קצת מחנק מרגע לרגע. יש פה ושם רגעים קשים. אנחנו בודקים אחד את השני ומסתכלים בעיניים - למי העיניים היום אדומות, ממי לא שמענו מזמן, מי לא העלה סרטון מזמן ובאמת דואגים אחד לשני. סתם דוגמה, מקודם הדודים שלי קיבלו לארוחת צהריים אוכל קר שהם לא רצו והתקשרו לספר לי, ישר הפעלתי את הקבלה שידאגו להביא להם דג חם כי הם היו קצת ב'דאון'. כנראה הם היו בסוג של משבר וזו הייתה נקודת השבירה שלהם, אבל אנחנו פה אחד בשביל השני. היום עשיתי להם אתגר, סרטון שבו אני מסדרת את המצעים שעל המיטה מתוחים וישרים ואמרתי להם - 'יאללה שכולם יאתגרו אותי'. וואללה? ניצחו אותי. שלחו לי סרטונים יותר טובים".

תהיו חזקים, רפואה שלמה לכולם, תחזרו בריאים ושלמים, ושהחוויה האנושית, המעבדה האנושית הצפה הזאת - תיגמר.
"ממש מעבדה. האח הגדול יפן".

נוסעים על סיפון הספינה הנצורה (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)
נוסעים על סיפון הספינה הנצורה (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)