סוכנויות הידיעות מדווחות הבוקר (ראשון) כי נשיא סין, שי ג'ינפינג, היה מודע להתפשטותו של וירוס קורונה כשבועיים לפני שנחשפה לציבור. ג'ינפינג חשף בנאומו כי הנחה על הרשויות במדינה להיערך להתמודדות מול הנגיף הקטלני כבר ב-7 בינואר השנה. על פי הדיווחים, את הדברים אמר הנשיא לפני כשבועיים אך הם פורסמו רק היום.

על אף ההנחיה שג'ינפינג מעיד שנתן, רק ב-23 בינואר הנחו הרשויות במדינה לאסור את הכניסה לעיר ווהאן, בה החלה התפרצות הנגיף. היום הודיעו הרשויות בסין כי הוצא צו האוסר על נסיעה בכלי רכב במחוז חובאיי הנגוע. 

כזכור, בשבועות האחרונים נשמעו קולות הטוענים כי סין משקרת ומסתירה פרטים בכל הנוגע להתנהלותה מול הנגיף. בסרטון שפורסם לפני מספר ימים ניתן לראות ראיון עם מיילס גואו, מיליארדר סיני ומי שהפך להיות בשנים האחרונות פעיל חברתי מוביל כנגד המשטר הקומוניסטי בסין, שטוען כי הדיווחים הרשמיים של המפלגה הקומוניסטית אינם נכונים. לטענתו, סין בוחרת להסתיר מהעולם את מספר ההרוגים האמיתי מהווירוס. 

בתוך כך, מספר החולים על "ספינת הקורונה" ממשיך לטפס - 70 חולים מאומתים נוספים בנגיף הקורונה אותרו על סיפון ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", העוגנת מול חופי יפן. משרד הבריאות היפני מסר כי עד כה נדבקו 355 נוסעים על הספינה, מתוך 3,700 נוסעים ואנשי צוות, בהם 15 ישראלים.