הרשויות באיטליה עדכנו הערב (שישי) כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה גדל כמעט פי 6 - ועומד על 19 בני אדם ברחבי המדינה, רובם במחוז לומברדיה שבצפון המדינה. על פי הפרסומים, המקרה הראשון שאותר במדינה היה גבר בן 38 שבא במגע עם אדם שחזר מסין ללא תסמיני המחלה. הגבר אושפז במצב קשה בבית החולים, ורעייתו וכן חבר נוסף שלו, נבדקו ונמצאו חיוביים לנגיף. בין הנדבקים היו גם חמישה אנשי צוות רפואי, בהם רופאים ואחיות.

שר הבריאות האיטלקי רוברטו ספרנזה הודיע על ביטולן של כל ההתקהלויות האפשריות באזורים שבהם פרץ הנגיף - בהם לימודים, עבודה במשרדים משותפים ואירועי ספורט. כ-150 בני אדם נמצאים כעת בבידוד בהוראת הרשויות - ומשרד הבריאות המליץ לציבור להישאר בבתים.

בכיר במחוז הסביר: "במקומות אחרים בעולם הוכח שהבידוד עוזר במיוחד למניעת התפשטות הנגיף". הוא הדגיש כי "עם זאת, אסור לנו להיכנס לפאניקה". בית החולים בעיר קודניו החליט לסגור את שערי המיון, צייד את הצוות הרפואי במסכות - ואף הזמין מיטות ורהיטים חדשים למחלקות.

בתוך כך, ברקע גילוי חולים בלבנון ובאיראן, רגון הבריאות העולמי הזהיר כי חלון ההזדמנויות להכלת התפשטות הנגיף ממשיך להיסגר. יו"ר הארגון, טדרוס אדהנום גברהיסוס, אמר: "אם נצליח, נוכל למנוע משבר רציני, אך אם נפספס את ההזדמנות נוכל למצוא את עצמנו בבעיה אמיתית".

שר הטכנולוגיה הסיני, שו נאנפינג, ציין כי "הניסויים הראשונים לחיסון המתפתח נגד הנגיף יוכלו להתבצע רק בסוף אפריל, אך ארגון הבריאות העולמי האריך כי הזמן שייקח לחיסון להגיע לשלב השיווק הוא כשנה וחצי". בינתיים, מומחים לבריאות הציבור מקווים כי עם התחממות מזג האוויר בחצי הצפוני של כדור הארץ, התפשטות הנגיף תאט במידה מסוימת.

כמו כן, בשל הספירה המבולבלת של החולים, בסין עדכנו היום כי מניין החולים החדשים בחוביי שדווח ביום רביעי כעומד על 349 - עומד בכלל על 775 בני אדם. בנוסף, הודיעו במדינה כי מלבד הזינוק במניין הנדבקים במחוז חוביי, שבו התפרץ הנגיף, 234 אסירים נדבקו בבתי הכלא שמחוץ למחוז.

הערוץ הממלכתי ציטט את אנשי המפלגה הקומוניסטית, שהסבירו כי כי התפרצות הנגיף עדיין לא הגיעה לשיאה, וכי 30 מקרים חדשים אותרו בבית חולים בבייג'ינג. עד כה, נדבקו בסין 75,400 בני אדם, ו-2,236 מתו כתוצאה מהנגיף. מחוץ לסין נרשמו 11 מקרי מוות.

מוקד ההתפרצות השני בגודלו, נכון לעכשיו, נמצא בדרום קוריאה. 204 בני אדם נדבקו עד כה בנגיף, רובם בעיר דגו, בת ה-2.5 מיליון תושבים. המקור: אישה שהגיעה לטקסי תפילה למרות שפיתחה תסמינים המזוהים עם הנגיף.