הסנאטור ברני סנדרס ניצח בפריימריז הדמוקרטיים במדינת נבאדה בארצות הברית, כך עולה ממדגמי רשתות התקשורת האמריקאיות. לפי הנתונים, סנדרס מוורמונט מוביל עם 44.6% קולות של כלל המצביעים, ואילו סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן נמצא במקום השני עם 19.5%. במקום השלישי ניצב פיט בוטיג'ג' עם 15.6% מן הקולות ובמקום הרביעי אליזבת וורן עם 11.8%.

 "ניצחנו בהצבעת הפופולריות באייווה ובפריימריז שנערכו בניו המפשייר. לפי ארבעה כלי תקשורת ניצחנו במדינת נבאדה", אמר סנדרס בנאום שנשא מול תומכיו בסן אנטוניו, טקסס, והוסיף: "הרכבנו יחידה רב-דורית ורב-גזעית, שהולכת לסחוף את המדינה. אנחנו ננצח את הפריימריז הדמוקרטיים בטקסס".

ביום שישי דווח ב"וושינגטון פוסט" כי גורמי ממשל עדכנו את הסנאטור והמתמודד לנשיאות ברני סנדרס כי רוסיה פועלת לקידום מועמדותו, על פי הדיווח, המסתמך על גורמים שביקשו להישאר אלמוניים, הפעילות נעשית כחלק מניסיונות הפגיעה של הרוסים במירוץ הדמוקרטי. עוד פורסם כי גם הנשיא דונלד טראמפ והמחוקקים האמריקאים קיבלו דיווח על מאמצי הסיוע לסנדרס, שנחשב למועמד מוביל בקרב על המועמדות הדמוקרטית בנשיאות.

טראמפ אמר ל"וושינגטון פוסט", כי  "למען האמת, לא אכפת לי מי פוטין רוצה שיהיה הנשיא. המסר שלי אליו ברור - התרחק מהבחירות האמריקאיות, וכנשיא אוודא שאתה עושה זאת". הוא הוסיף כי "ב-2016, הרוסים השתמשו בפרופגנדה ברשת כדי לזרוע פילוג בארצנו, ולהבנתי הם עושים זאת שוב ב-2020". לדבריו, ייתכן מאוד שחלק מהדברים המכוערים שמיוחסים לקמפיין שלנו כלל לא מגיעים מתומכים אמיתיים.  

בשלב זה טרם ברור מהו האופן בו ניסו הרוסים לסייע לקמפיין של המועמד הדמוקרטי. כזכור, בשנת 2016, נמצאו עדויות לכך שהם פעלו ברשתות החברתיות על מנת לקדמו על פני הילרי קלינטון, שזכתה לבסוף במועמדות, לאחר מאבק קשה משציפתה לו. סנדרס ספג לא מעט ביקורת על כך שהרבה מתומכיו תוקפים בבריונות את תומכיהם של מתמודדים אחרים במרוץ, ומשתמשים במיזוגניה ואלימות כחלק מהבעת תמיכתם בו. בדיבייט שנערך השבוע רמז שייתכן ו"שחקנים זרים" משתמשים ברשתות החברתיות כדי ליצור מחלוקות בקרב הדמוקרטים.

קודם לכן דווח כי המודיעין האמריקאי הזהיר את טראמפ מפני התערבות רוסיה למענו בבחירות האמריקאיות. טראמפ אמר בתגובה כי "זה קמפיין שקרי של הדמוקרטים בקונגרס. הקמפיין השקרי אומר שרוסיה מעדיפה אותי על פני אחד מהמועמדים הדמוקרטים שעדיין לא הצליחו, לאחר שבועיים, לספור את קולות הפריימריז באיווה. זו תרמית".

קלינטון, אשר הושפעה מהמאמצים הרוסיים ב-2016 צייצה בתגובה בחשבון הטוויטר שלה: "הבובה של פוטין עושה זאת שוב ומנסה לאמץ עזרה רוסית. הוא יודע שלא יוכל לעשות זאת בלעדיו, ואנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות".