נגיף הקורונה ממשיך להתפשט ברחבי העולם, כאשר היום (שלישי) התגלה הווירוס במספר מדינות חדשות באירופה, בהם אוסטריה, שווייץ וקרואטיה. בנוסף, ביממה האחרונה דווחו מקרים ראשונים של הנגיף גם במחוז טוסקנה ובאי סיציליה שבאיטליה.

נכון להיום, איטליה היא המדינה עם מספר הנדבקים הרב ביותר באירופה, עם 322 חולים, ש-280 מהם אובחנו בצפון המדינה, ו-11 מקרי מוות בסך הכל. יחד עם זאת, מדינת המגף היא השלישית בעולם במקרי ההדבקות, אחרי סין, שם התגלה הנגיף במחוז חוביי, וקוריאה הדרומית, בה דווח עד עכשיו על קרוב לאלף חולים ו-11 מקרי מוות גם כן.

בטנריף, האי המאוכלס והמתוייר ביותר באיים הקנריים באוקיינוס האטלנטי, השייכים לספרד, אירע מקרה חריג היום כאשר אלף תיירים במלון פופולרי הוכנסו לבידוד, בעקבות תייר איטלקי שאובחן כחולה בנגיף.

כזכור, משרד החוץ הישראלי פרסם אמש אזהרת מסע לצפון איטליה בעקבות התפשטות הנגיף הקטלני, כאשר השאלה שעומדת כעת על הפרק היא האם תפורסם אזהרת מסע גם לאזורים אחרים במדינה. 

בהודעה רשמית שפרסם, נכתב כי עקב התפשטות נגיף הקורונה במספר מחוזות בצפון איטליה ובהמשך להחלטת ממשלת איטליה על התנהגות מונעת, ממליצים לכל מי שמתכנן נסיעה לצפון איטליה לשקול את נחיצותה בעת הנוכחית, ולהתעדכן באשר להנחיות הרשויות באיטליה (הן הממשלתיות והן המחוזיות) ביחס להתנהגות מונעת".