נלחמים בקורונה: כל בתי הספר ביפן ייסגרו עד לסוף לחודש מרץ על מנת לסייע בהכלת התפרצות הנגיף, כך אמר ראש הממשלה שינזו אבה לכוח המשימה האחראי על המאבק בווירוס. ההחלטה התקבלה לאחר שאישה העובדת כמדריכת סיורים באוטובוס אובחנה כנשאית הנגיף בפעם השנייה. 

עד כה אובחנו ביפן כ-200 אנשים כנשאים של נגיף הקורונה, לא כולל ספינת ה"דיימונד פרינסס". באי הגדול במדינה, הקואידו, נמצאו 13 מקרים חדשים של הידבקות, כולל שני ילדים בני פחות מ-10. בעיר אוסקה הוחלט שכבר מחרתיים ייסגרו כל מוסדות לימוד הציבוריים למשך שבועיים על מנת למנוע הידבקות של אנשים נוספים. 

הממשלה קראה לבטל או לצמצם אירועי ספורט והתקהלויות גדולות למשך תקופה דומה על מנת להכיל את הנגיף, אבל המשיכה להבהיר כי המשחקים האולימפיים בטוקיו, המיועדים לקיץ, ייערכו כמתוכנן. 

כאמור, תושבת אוסקה בשנות ה-40 לחייה אובחנה בפעם השנייה כנשאית הנגיף לאחר שכבר החלימה ממנו פעם אחת. שר הבריאות קטסונובו קאטו אמר בפרלמנט בטוקיו כי הראשויות יצטרכו לעקוב אחר רשימות החולים ששוחררו על מנת לעקוב אחר מצבם. 

לדברי פרופסור פיליפ טיירנו, מומחה למיקרוביולוגיה ופתולוגיה באוניברסיטת ניו יורק, "ברגע שנדבקת, הווירוס יכול להישאר רדום ועם תסימינים מינימליים, ואז לפתע המצב עלול להחמיר אם הנגיף מוצא את דרכו לריאות". לדבריו, יש עוד הרבה שלא ידוע על הנגיף. "אני לא בטוח שהוא לא דו-שלבי, כמו אנתרקס", הוא אמר. הכוונה היא שהנגיף יכול להיעלם ואז לשוב.

לגבי קיום המשחקים האולימפיים, אמר טיירנו, כי צריך לדחות אותם אם ההתפרצות תימשך. הרבה אנשים לא מבינים כמה זה פשוט להפיץ את הנגיף מאדם אחד לאחר".