תשעה פעילי חיזבאללה נהרגו היום (שבת) בתקיפות טורקיה בסוריה, ו-30 נוספים נפצעו - כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. על פי הדיווח התקיפות בוצעו על העיר סראקב, מוקד הלחימה בימים האחרונים בין המורדים לבין כוחות המשטר של אסד המגובים ברוסיה.

נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן אמר כי הוא ביקש מנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא להתערב בסוריה ולהשאיר לטורקיה להתמודד עם ממשלת סוריה לבדה. הוא הזהיר בדבריו כי דמשק "תשלם את המחיר" על הפגיעה בצבא טורקיה, וטען עוד כי 18 אלף מהגרים כבר חצו את הגבול, מבלי שסיפק ביסוס לכך. הוא הוסיף כי מספרם יגדל.

הודעה זו מגיעה לאחר שדווח כי רוסיה וטורקיה הסכימו להרגיע את המתיחות באזור אידליב שבסוריה, תוך המשך הפעילות הצבאית שם. כך מסר משרד החוץ הרוסי לאחר מספר ימים של שיחות בין הצדדים באנקרה. "נעשות פעולות קונקרטיות להשגת יציבות מתמשכת בעקבות ההסלמה באידליב", נכתב בהודעת משרד החוץ הרוסי.

כוחות של צבא טורקיה בגבול עם סוריה. צילום: רויטרס
כוחות של צבא טורקיה בגבול עם סוריה. צילום: רויטרס

כזכור, המתיחות בין צבא אסד לכוחות הטורקיים באזור גברה בשבועות האחרונים בשלל היתקלויות ביטחוניות, בהן אף נהרגו חיילים טורקיים. ביום חמישי דווח בתקשורת הסורית כי 34 חיילים טורקיים נהרגו כתוצאה מתקיפות אוויריות של כוחות צבא אסד במחוז אידליב.

משרד הביטחון הטורקי פירסם פרטים ממתקפת התגובה, לפיהם הושמדו חמישה מסוקים של צבא אסד, 23 טנקים, שתי מערכות הגנה אוויריות וכ-309 חיילים נוטרלו. בנאט"ו גינו את התקיפה הסורית. ינס סטולטנברג, מזכ"ל הארגון, פרסם הודעת גינוי לתקיפה. הוא קרא למשטרו של אסד ותומכיו מרוסיה לציית לחוק הבינלאומי ולהצטרף למאמצי השלום של האו"ם ליישוב הסכסוך בסוריה.