משרד הבריאות באיראן הודיע היום (שבת) כי מספר הקורבנות של נגיף הקורונה במדינה המשיך לעלות, ועומד על 43 מתים ו-593 נשאים. הדבר הופך את איראן למדינה הראשונה בעולם מבחינת מספר הנשאים והמתים לאחר סין. דובר המשרד, כיאנוש ג'אהניור, אמר כי "לצערי, תשעה נשאים של הקורונה מתו ב-24 השעות האחרונות", וקרא לאזרחים להימנע מהתקהלות, להגביל את הניידות שלהם ולא להשתתף בהלוויות של המתים כתוצאה מהנגיף. לדבריו, בארבעה מחוזות מתוך 31 ברחבי המדינה התגלה בהם נשאי הנגיף.

כלי תקשורת במדינה דיווחו, כי בין המתים חבר הפרלמנט מוחמד עלי רמדאני. אתר "אינתחאב" ציטט את חבר הפרלמנט אסדוללה עבאסי, שאמר כי חמישה חברי פרלמנט לקו במחלה. הוא ציין עוד כי חבר מועצת האינטרס של המשטר, מוחמד מיר מוחמדי, במצב קשה כתוצאה מהנגיף וכי פריד א-דין אבן גולאם, גיסו של מוג'תבא חמינאי, בנו של המנהיג העליון, לקה במחלה. בדיווחים נטען עוד כי מוסטפא בור מוחמדי, שר המשפטים לשעבר ואחד הנאשמים בהוצאה הקבוצתית להורג ב-1988 לקה במחלה. מדובר באחד מהבולטים במודיעין והביטחון האיראני לשעבר.

על פי הדיווחים באיראן, מספרם של נשאי הנגיף הרבה יותר גדול מהמספרים הרשמיים. ד"ר עלי אבראזה, בכיר בבית החולים האוניברסיטאי קום, אמר כי 652 איש לקו במחלה, והם מטופלים בארבעה בתי חולים: כמכאר, פרקאני, אל-אימאם רידא ועלי אבן אבי טאלב. "לצערי, האזרחים לא מתייחסים ברצינות לנגיף", אמר, "אנחנו מוסיפים מיטות, מחלקים תרופות ומסכות מגן – ולמרות הכל רואים אנשים ברחובות. קיים מחסור במספר המיטות, והדרך היחידה שנותרה היא בידוד בבתים".

קורונה בכווית (צילום: YASSER AL-ZAYYAT / AFP)
קורונה בכווית (צילום: YASSER AL-ZAYYAT / AFP)

בתוך כך, באיחוד האמירויות הודיעו כי 34 בני אדם חלו בקורונה. שר הבריאות עד א-רחמן עויס, הוסיף עוד כי חמישה החלימו. "כל הנכנסים במעברים במדינה נבדקים לפני כניסתם באמצעות גלאי חום גוף", הדגיש השר. במדינה הוחלט, בנוסף, לסגור את גני הילדים. קטאר הודיעה על חולה ראשון בקורונה במדינה. ואילו בכוויית הוחלט לשים את כל האזרחים שחזרו מאיראן בבידוד.