צבא טורקיה חיסל הלילה (בין חמישי לשישי) 21 חיילים של צבא אסד באיזור אידליב שבסוריה - כך דווח בסוכנות הידיעות הטורקית אנדולו. בנוסף, דווח כי הצבא הטורקי השמיד שני משגרי טילים ושני משגרים ארטילריים שהשתייכו לסוריה.

על פי הדיווח, הפעולה הזו באה כנקמה על אירוע שהתרחש מעט מוקדם יותר בלילה, בה הצבא הסורי הרג שני חיילים טורקים ופצע שלושה.

כזכור, אתמול התקיימה פגישה משותפת של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ונשיא טורקיה ראג'יפ טאיפ ארדואן, בארמון הקרמלין במוסקבה, בה הוחלט על הפסקת אש בין צבאות טורקיה וסוריה באיזור הקרבות שבמחוז אידליב. הפסקת האש הייתה אמורה, על פי ההסכם, להיכנס לתוקפה החל מהלילה.

פוטין, שמחזיק בנוכחות צבאית באיזור ונחשב לאחד הגורמים הפוליטיים המרכזיים בסכסוך, אמר במהלך השיחות עם נשיא טורקיה כי "המצב באידליב הוא רציני ביותר ודורש את התערבות בשיחות ישירות של שני הצדדים. יש לפעול לסיים את המתיחות, שלא תחזור על עצמה בעתיד".

ארדואן מצדו, אמר במהלך השיחות בין שני המנהיגים, שנערכו קרוב לשלוש שעות על פי גורמים בקרמלין, כי "ההחלטות שיתקבלו במוסקבה יביאו להורדת מפלס המתיחות באזור". בנוסף, הוא הדגיש את קיום "הקשרים החזקים בין טורקיה לרוסיה".